مصطفی لعل شاطری: قدس ویژه خراسان - امام جمعه مشهد در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه در حرم مطهر رضوی با اشاره به پایان هفته پر افتخار بسیج در خیل عظیمی از زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: ...

بیداری و بصیرت جلوی نفوذ دشمن را می‌گیرد

موضوعی که امروز دارای اهمیت است، مسأله شناخت رسالت و مأموریت بسیج است؛ زیرا بسیج، یک قدرت تضمین‌کننده مردمی در تداوم انقلاب در توسعه اصول و ارزشهای اسلام، در پایداری و استقرار و عزتمندی این نظام محسوب می‌شود.

آیت‌ ا... سید احمد علم الهدی افزود: برای اینکه بسیج بتواند این رسالت را انجام دهد و این مسؤولیت را اجرایی کند، اولاً باید مسؤولیت پذیر باشد. به این معنا که این رسالت را قبول کند و مسؤولیتش را بپذیرد و درصدد اجرای آن باشد. اما در کنار مسؤولیت پذیری، نکته بسیار مهم دیگر، بصیرت است. بصیرت در شناخت خطر، شناخت دشمن و شناخت آسیب؛ چون این انقلاب در صورتی تداوم می‌یابد که خطرات از آن دفع شود و این نظام در حالی استقرار و پایداری پیدا می‌کند که دقیقاً از نفـــوذ و از دخالت دشمن محفوظ بماند. بی‌تردید ارزش‌های دین، حدود الهی، موقعیت‌های مختلف انسان‌ساز اسلامی، زمانی توسعه پیدا می‌کند که در برابر هجمه‌های کفر و تهاجم‌های نابکارانه دشمنان اسلام و ایران از این ارزش‌ها به نحوی شایسته دفاع و پاسداری شود.

وی افزود: بر این اساس، بسیجی ‌باید هم هجمه‌های کفر را نسبت به اسلام بشناسد و هم خطراتی که متوجه عزتمندی و استقلال نظام است، تشخیص دهد و هم موانعی را که ممکن است سر راه تداوم انقلاب به وجود داشته باشد، شناسایی کند.

امام جمعه مشهد گفت: متأسفانه گروهی از مسؤولان سهل‌انگار بر این باورند که مسأله نفوذ یک مسأله توهمی است یا یک ابزار سیاسی و جناحی. این افراد یا بصیرتشان پایین است و یا اینکه همسو با دشمنان هستند. باید دانست که نفوذ از نظر ماهوی بر سه قسم است، نفوذ اقتصادی، نفوذ فرهنگی و نفوذ سیاسی که مقام معظم رهبری، نفوذ سیاسی و فرهنگی را به مراتب خطرناک‌تر از نفوذ اقتصادی دانسته‌اند. اما باید توجه داشت، نفوذ از نظر ابزار، بستر، کیفیت و روش بر سه قسم: نفوذ رخنه‌ای، نفوذ ارتباطی، نفوذ جلبی می‌باشد.

آیت ا... علم الهدی با بیان انواع نفوذ تشریح کرد: زمانی که دشمن در جامعه رخنه می‌کند، جاسوس را در عرصه‌های امنیتی نظام، در موقعیت‌های گوناگون کشور وارد می‌نماید که این نفوذ رخنه‌ای است. به این معنا که با استفاده از یک شکاف در زندگی اجتماعی، جاسوس خارجی از آن شکاف وارد می‌شود. زمانی، نفوذ ارتباطی است که با برقراری ارتباطات، با تعامل، با معامله، با دادوستد نفوذ صورت می‌گیرد. بر این اساس جامعه را به خود وابسته می‌کند و این می‌شود نفوذ ارتباطی. اما غیر از این دو نوع نفوذ، قسم سوم، نفوذ جلبی است. نفوذ جلبی بدین صورت است که دشمن در بستر جامعه و در اقشار مردم، سربازگیری می‌کند و نیروهایی را استخدام می‌کند که این نفوذ جلبی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در زمینه راه‌های مقابله با نفوذ ارتباطی اظهار داشت: جلوگیری از نفوذ ارتباطی بر عهده دستگاه‌های دولتی و دولتمردان است. افرادی که هر روز یک فرش قرمز برای یک هیأت از خارج پهن می‌کنند، برحسب مسؤولیتشان در دولتمردی و مدیریت دولتی، یک استقبال و بدرقه انجام می‌دهند، در نشست‌های مختلف اسناد معاملاتی را امضا می‌کنند، آن‌ها باید مراقبت کنند در این داد و ستدها و در این ارتباطات، دشمن نتواند ما را وابسته به خود کند و نفوذ ارتباطی را انجام دهد و این مهم وظیفه دولتمردان محسوب می‌شود.

وی افزود: قسم سوم نفوذ، جلبی می‌باشد. به این معنا که دشمن در جامعه در میان اقشار گوناگون نیروها و افراد زمینه‌دار را شناسایی و آن‌ها را استخدام می‌کند و به عبارتی دیگر مزدورگیری و سربازگیری می‌کند. بر این اساس در مقابل این نفوذ، بیداری، بصیرت، توجه و مراقبت مردم جلوی نفوذ جلبی را می‌گیرد.

امام جمعه مشهد با اشاره به این موضوع که نفوذ در انتخابات، نفوذ جلبی دشمن است، گفت: انتخابات در پیش است و این مردم هستند که نمایندگان را به مجلس می‌فرستند. در این میان باید دانست، نمایندگانی که با رهبری زاویه‌ دارند، به جریان‌های زاویه‌دار با رهبری مرتبط‌ هستند. چنانکه در کارنامه زندگی و اندیشه سیاسی و عملکرد اجتماعی و فردی‌شان، زاویه با رهبری و ولایت کاملاً شفاف و روشن است. آنان عناصری هستند که اگر به مجلس راه یابند، زمینه ساز نفوذ جلبی دشمن می‌شوند. بی‌تردید مردم عهده دار قرارگیری در درگاه مردم‌سالاری این نظام هستند. بر این اساس باید از نفوذ جلبی دشمن مراقبت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.