مجید مردانیان: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، چهارشنبه در دیدار ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از فرماندهان بسیج، مسؤولان، مدیران، نخبگان و افراد مؤثر در تصمیمات کلان را هدف‌های مشخص پروژه نفوذ دانستند و تأکید کردند:...

جریان«نفوذ» در کمین مجلس

 نباید با استناد به سوءاستفاده احتمالی و جناحی برخی اشخاص، اصل قضیه نفوذ و اهمیّت این مسأله را کمرنگ جلوه داد.

 

  تسخیر جایگاه‌های حساس

محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع امکان نفوذ دشمن در برخی مسؤولان، آن را هدف غایی آن‌ها دانست و گفت: امروز دشمنان به دنبال این هستند که در برخی مسؤولان نظام نفوذ کنند تا بتوانند به این وسیله، انقلاب را از مسیر اصلی خود منحرف کنند.

 این نماینده مجلس افزود: آن‌ها با هدف به دست آوردن جایگاه‌هایی مثل مجلس یا قوه مجریه و در اختیار قرار دادن آن‌ها به جریان غرب زده و لیبرال، وارد میدان شده‌اند. با این‌کار می‌خواهند برنامه‌های غرب را به پیش ببرند تا انقلاب از اهدافش فاصله بگیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: اگر مسؤولی در خط امام و انقلاب باشد، اجازه نمی‌دهد قوانینی در کشور تصویب شود که با خط امام و انقلاب  زاویه داشته باشد. وی تصریح کرد:  دشمن از اول انقلاب به دنبال نفوذ بوده است. الآن هم به دنبال این است که یک مجلس لیبرال، غرب‌گرا و وابسته به جریان سرمایه‌گذاری شکل بگیرد تا بتواند به این وسیله مسیر انقلاب را تغییر دهد. امروز وظیفه همه نخبگان و مردم است که اجازه ندهند، جریاناتی که با انقلاب سر خوشی ندارند، به مناصب حساس برسند.

 

  سرمایه‌گذاری روی همفکران داخلی

نصرا... پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد پروژه نفوذ دشمن در میان نخبگان، سرمایه‌گذاری دشمنان را روی افرادی دانست که همفکر آن‌ها باشند. وی افزود: دشمن از طریق سخت افزار نمی‌تواند ضربه‌ای به ما بزند. به همین دلیل به دنبال این است تا افرادی را به کار بگیرد که همفکر و متمایل به آن‌ها باشد، ولو این مسؤول یا نخبه، سابقه طولانی در انقلاب داشته باشد.

 این نماینده مجلس یادآور شد: موضوع نفوذ در سطح لایه‌های مردمی با مشکلات متعددی مواجه است، چون مردم در مسیر خودشان نشان دادند که پایداری و پافشاری شان بر باورهای دینی و استواری در مسیر انقلاب اسلامی و تبعیت از رهبری هیچ کم و کاستی نداشته است. مردم امتحان خودشان را در این موضوع خوب نشان داده اند. 

 

  ناتوانی نفوذ در مردم

وی نقش مردم را نقشی فردی دانست و افزود: اگر فرد از طریق نفوذ، انحرافی در او به وجود بیاید، نمی‌تواند تاثیر آنچنانی داشته باشد. پس با این دید و آگاهی، دشمن روی شبکه نخبگان سرمایه‌گذاری می‌کند؛ یعنی کسانی که نگاه مردم به تصمیم و  انتخاب‌های آن‌ها است. این موضوع باعث می‌شود که بتوانند در این مسأله ورود کنند. در نتیجه اگر نفوذی در حال صورت گرفتن است، در نخبگان و مسؤولان خواهد بود.

پژمانفر نفوذ را صرفاً برای انحراف دانست و گفت: موضوع، خود نفوذ نیست، بلکه نفوذ برای انحراف است. این نفوذ برای انحراف در مسیر انقلاب اسلامی است. آن‌ها می‌خواهند مسیر انقلاب اسلامی را که در داخل و خارج در حال پیشروی است، منحرف کنند. به همین دلیل آن‌ها مجبورند شبکه‌ای عمل کنند؛ پس باید به تمام کلیدهای این مسیر دست پیدا بکنند تا تأثیرگذار باشند.

وی دقت زیاد دشمن در طراحی نفوذ را امری قابل باور تصور کرد و ادامه داد: دشمن با دقت زیاد دارد این کار را می‌کند. با یک ویژگی‌های حساب شده، این مسیر را پیش می‌برد. باید متذکر شد که این سخنان فقط مربوط به امروز نیست. سال‌هاست که رهبر معظم انقلاب در مورد مسأله فرهنگ و باورها که زیر ساخت موضوع نفوذ است، هشدار می‌دهند.

 

  شبکه الهی رو درروی شبکه نفوذ

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به بخش دیگر سخنان رهبر معظم انقلاب، که تخطئه بسیج و اتهام تندروی تکمیل پروژه نفوذ است، گفت: بسیج یک جریان سالم است که توانسته از اول انقلاب در مقابل همه تهاجمات دشمنان انقلاب اسلامی ایستادگی کند، به همین دلیل امروز یکی از موانع بزرگ آن‌ها همین بسیج است.

وی افزود: مردم، بسیج را به عنوان مجموعه‌ای که خواسته‌های آنان را در همه عرصه ها برآورده می‌کند، قبول دارند. حتی مسؤولان هم دستشان به سوی بسیج دراز است.

پژمانفر تأکید کرد: دشمن با حذف بسیج می‌تواند شبکه انحراف را شکل بدهد. آن‌ها به این تحلیل رسیده اند که اگر بخواهند آن شبکه نفوذ  را برای آن انحراف بزرگ مهیا بکنند، باید این شبکه الهی را که در مقابلش شکل گرفته تضعیف بکنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.