قدس آنلاین: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بیکاری در استان اصفهان سر به فلک کشیده ، کارخانه ها یکی پس از دیگری دچار مشکل هستند و کارخانه داران به جای کارخانه داری، انبارداری می کند.

بیکاری در اصفهان سر به فلک کشیده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، عبدالوهاب سهل آبادی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی کشور شاهد حضور 24 صادرکننده نمونه استانی و 6 صادره کننده کشوری و یک صادرکننده ویژه هستیم، اظهار داشت: در کشوری که واردات محور است و قوانین آنها سال ها تکیه بر نفت داشته اکنون توجه مسئولان به صادرات غیرنفتی بیشتر شده و دولت یازدهم نیز زمینه های این اتفاق را تاحدودی فراهم کرده است.
وی افزود: استان اصفهان با داشتن 8 هزار واحد صنعتی در امر صادرات موفق بوده اما جا داشت در این مراسم مقام عالی وزارت خانه و یا حداقل معاون وی حضور می یافت.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه اگر کشور نگاه کشور به صادرات دارد نباید دیگر اشک در چشمان صادرکنندگان وجود باشد، گفت: بهترین افرادی که می توانند ما در تدوین قوانین و سیاست گذاری های صادرات کمک کنند همین صادرکنندگان هستند.
وی با تاکید بر اینکه به دلیل عدم ارتباط و حمایت بانکی بسیاری از صنعتگران سرمایه های خود را از دست داده اند، تصریح کرد: صادرکنندگان ما نیازمند حمایت بیشتری هستند.
سهل آبادی با انتقاد بر اینکه در کشور به تنها چیزی که توجه می شود دیون اصحاب کار است، بیان داشت: متاسفانه توجهات بر این موضوع است که دیون این افراد چه میزان بوده و چه زمانی پرداخت می شود و جریمه دیرکرد آنها چقدر است.
وی به پرداخت بالای مالیات اصفهان به عنوان دومین استان کشور و همچنین رتبه بیست و نهم از لحاظ دریافت بودجه اشاره کرد و گفت: انتظار نداریم با استانی که میزان بالای پرداخت کننده مالیات دارد، این‌گونه برخورد شود.
به گفته رئیس اتاق بازرگانی اصفهان صادرات در سه ماهه نخست سال 93 و 94 افت داشته است و می توان از صادرکنندگان به عنوان اعضای یک اتاق فکر برای تدوین و اصلاح قوانین صادراتی استفاده کرد.
وی تصریح کرد: بیکاری در استان سر به فلک کشیده و کارخانه ها یکی پس از دیگری دچار مشکل هستند. آنها جای کارخانه داری، انبارداری می کند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.