منابع رسانه‌ای از عملیات قریب‌الوقوع و ویژه روسیه علیه داعش در سوریه و موافقت بغداد با درخواست مسکو برای تعلیق پروازها به شمال عراق خبر دادند.

عملیات بزرگ «نابودی فراگیر» روسیه علیه داعش در سوریه/ موافقت بغداد با درخواست مسکو برای تعلیق پروازها در شمال عراق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، پایگاه خبری «الیوم السابع» از احتمال انجام یک عملیات ویژه و قریب‌الوقوع روسیه علیه داعش در سوریه و  درخواست مسکو برای تعطیلی فرودگاه‌های شمال عراق خبر داد.

بر اساس این گزارش، روسیه اعلام کرده است که عملیات با استفاده از کشتی‌های جنگی خود در دریای خزر علیه تروریست‌ها در سوریه را ادامه خواهد داد و به همیه دلیل نیز مسکو از بغداد خواسته‌ است بار دیگر پروازها به دو استان «اربیل» و «سلیمانیه» در شمال عراق را به حالت تعلیق درآورد.

این پایگاه خبری مصری به نقل از خبرگزاری روسی «تاس» نوشت که مسکو به زودی عملیات نظامی گسترده‌ای را با عنوان «نابودی فراگیر» با مشارکت 69 جنگنده سوخو و بمب افکن‌های توپولف160 و زیردریایی‌ها و ناوهای خود در دریای  مدیترانه آغاز خواهد کرد.

از سوی دیگر، امروز یک منبع آگاه عراقی که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با پایگاه خبری عراقی «السومریه نیوز»، گفت بار دیگر کلیه پروازهای فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه به حالت تعلیق درآمده است.

وی بدون اشاره به درخواست مسکو و عملیات نابودی فراگیر علیه داعش در سوریه، اظهار داشت: این اقدام به منظور حفظ امنیت مسافران به دلیل عملیات‌های نظامی در شمال عراق و اقدام جنگنده‌های ترکیه در نقض حریم هوایی شمال عراق به بهانه بمباران مواضع پ‌ک‌ک، صورت می‌گیرد.

22 نوامبر گذشته نیز بغداد پروازهای مذکور را به مدت 48 ساعت به حالت تعلیق درآورده بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.