قدس آنلاین- ایلام- غلامرضا محمدمرادی: استاندار ایلام گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته(دیروز جمعه) بیش از ۱۴۵ هزار زائر از طریق مرز بین المللی مهران راهی عتبات عالیات شدند.

خروج بیش از ۱۴۵هزار زائر از مرز مهران طی ۲۴ ساعت

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مهندس محمدرضا مروارید در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه طی یکسال گذشته تلاش های خوبی برای فراهم نمودن زیرساخت ها و امکانات در این مرز بین المللی فراهم شده است و گیت های ورود و خروج نیز در حد نیاز افزایش یافته اند، اظهار داشت: تلاش شده است تا با همکاری، همراهی، همدلی و همزبانی همه نیروهای مردمی، اداری، خدماتی، امدادی، سپاه، بسیج، نظامی، انتظامی، مرزبانی، پلیس راه و ...، تردد زائران را به نحو مطلوبی مدیریت و تسهیل نماییم.

* اوج خلوص و ارادت ایلامیان در مسیر زائران!

وی با اشاره به اینکه مردم فهیم، ولایتمدار و مرزدار استان ایلام امسال بیش از سال گذشته، تمام سعی و همت خود را برای استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی بکار گرفته اند، افزود: در جای جای مسیرهای مواصلاتی به طرف مرز بین المللی مهران، موکب ها و جایگاه های متنوع استقبال و پذیرای از زائران برپا شده است و در این مسیرها اوج اخلاص و اردت موج می زند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان ایلام با بیان اینکه در شهرستان مرزی مهران بیش از 20 پارکینگ برای پارک خودرو زائران ساماندهی شده است و زائران پس از پارک خودرو از طریق اتوبوس های صلواتی و رایگان به پایانه مرزی منتقل می شوند، بیان داشت: علی رغم حجم جمعیت زوار در این مرز، زائرانی که دارای گذرنامه و ویزای معتبر هستند، به سهولت از مرز تردد می کنند.

* چزابه و شلمچه؛ مرز ویژه خروج اتباع/ زائران بدون ویزا به مرز نیایند!

مهندس محمدرضا مروارید با اشاره به اینکه علت اصلی افزایش ازدحام جمعیت در این پایانه مرزی، حضور اتباع خارجی و زائران فاقد گذرنامه و ویزا است و مشکلی برای تردد و خروج دیگر زائران در این مرز وجود ندارد، یادآور شد: علی رغم اینکه مرزهای شلمچه و چزابه برای خروج اتباع خارجی تعیین شده است اما متأسفانه عده زیادی از اتباع به این مرز مراجعه کرده و بیش از پیش بر شلوغی جمعیت افزوده اند.

وی با تأکید با بیان اینکه بارها تأکید و تقاضا شده است که زائران فاقد گذرنامه و ویزا هرگز به امید اخذ ویزا در ایلام و یا حذف روادید در روزهای آینده، به این مرز مراجعه نکنند، تصریح کرد: متأسفانه تعداد زیادی از زائران بدون همراه داشتن گذرنامه و ویزا خود را به این مرز رسانده اند و علاوه بر افزایش حجم ترافیک خودرویی و انسانی در مرز، خدمات رسانی مطلوب به دیگر زائران را نیز مختل کرده اند.

* تردد از مرز مهران 2 برابر مرزهای شلمچه و چزابه!

استاندار ایلام با اشاره به اینکه تا کنون بیش از650 هزار زائر از طریق مرز مهران به کشور عراق عزیمت کرده اند، خاطرنشان ساخت: تنها ظرف 24 ساعت گذشته( دیروز جمعه) 145 هزار و 447 نفر از طریق مرز بین المللی مهران رهسپار عتبات عالیات شده اند.

مهندس محمدرضا مروارید با بیان اینکه این آمار 2 برابر تردد زائران از طریق مرزهای چزابه و شلمچه در همین مدت بوده است، گفت: در همین مدت زمان، 31 هزار و 132 نفر از طریق مرز شلمچه و 41 هزار و 304 نفر نیز از طریق مرز چزابه راهی کشور عراق شده اند.

* رانندگان عجله نکنند/ زائران سعه صدر داشته باشند!

وی به ترافیک راههای مواصلاتی مرز مهران اشاره کرد و اظهار داشت: در مسیر ایلام مهران ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است و  تردد به آرامی در جریان است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید، رانندگان و زائران را به سعه صدر، احتیاط ویژه و رعایت قوانین و مقررات توصیه کرد و افزود: از رانندگان و زائران عزیز تقاضا می شود که از شتاب و عجله جداً خودداری کنند و درصورت خستگی و خواب آلودگی به رانندگی خود ادامه ندهند تا جان خود و زائران را به خطر نیندازند.

مهندس محمدرضا مروارید با بیان اینکه 800 دستگاه اتوبوس در این مرز به زائران سرویس دهی  می کنند و انتقال زائرین را بر عهده دارند، بیان داشت: همه تدابیر لازم برای تردد، اسکان، استقبال، هدایت، راهنمایی و پذیرایی زائران در این مرز اندیشیده شده است و فرایند خدمات رسانی به زائرین به نحو مطلوبی در حال انجام است.

* باران و سردی هوا در راه است/ البسه گرم و چتر؛ نیاز زائران!

استاندار ایلام با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 100 هزار دستگاه خودرو متعلق به زائران و دستگاههای اجرایی، امدادی، خدمات رسان، نظامی و انتظامی در این مرز استقرار یافته اند، یادآور شد: پیش بینی می شود که تا پایان اربعین بیش از 200 هزار خودرو زائران در پارکینگ های این مرز استقرار یابند.

مهندس محمدرضا مروارید با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از 2 میلیون نفر از مرز بین المللی مهران تردد کنند، خاطرنشان ساخت: از آنجا که بر اساس داده های هواشناسی، احتمال بارندگی و سردی هوا در روزهای آینده دور از انتظار نیست، از عموم زائران محترم تقاضا می شود که در رفت و برگشت، خود را به البسه و پوشاک گرم مجهز کنند و چتر نیز همراه داشته باشند.

گفتنی است مرز بین المللی مهران امن ترین و نزدیکترین مرز زمینی کشور است که در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام واقع شده و کانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات است و سال قبل بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر برای شرکت در آیین عظیم کنگره اربعین از این مرز عبور کردند و پیش بینی می شود که امسال بیش از 2 میلیون نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از این مرز عبور کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.