دلارام عظیمی: ژوزه مورینیو، مربی چلسی گفته که دیه‌گو کاستا باید سریع تر مقابل دروازه عمل کند و بازی خوانی سریع تری داشته باشد تا بتواند به شرایط گلزنی سابق خود بازگردد.

 مورینیو: بازیخوانی «کاستا»سریع نیست

در جریان آخرین بازی چلسی در هفته گذشته، در دقایق اضافی نیمه اول بازی، کاستا نسبت به پاس ارسالی از سوی ادن آزار واکنشی نشان نداد. مورینیو در کنار زمین بشدت اعتراض خود را به این رفتار او نشان داد و روی فاریا، دستیارش تلاش کرد تا مربی را آرام کند تا در لحظه ورود بازیکنان به رختکن با کاستا درگیر نشود. ضمن اینکه ملی‌پوش اسپانیایی هم با عصبانیت به تلاش‌های اسکار و جان تری برای دخالت کردن و ختم دادن این ماجرا واکنش نشان داد. مورینیو بعد گفت که بین دونیمه در رختکن با مهاجم تیمش آشتی کرده، ولی با توجه به آمار پایین گلزنی کاستا در دیدارهای اخیر چلسی که تنها هفت گل زده در 29 بازی این تیم را از اواسط ژانویه گذشته نشان می‌دهد، نسبت به این شرایط او ابراز نگرانی کرده است. مورینیو در آستانه دربی لندن بین چلسی و تاتنهام گفت: «من در آن بازی از راه دور به کاستا گفتم که از حرکتش خوشم نیامد. او هم چند جمله قشنگ ازجایی که ایستاده بود به من گفت. هیچ اتفاقی نیفتاد. در بین دو نیمه هم هیچ اتفاقی نیفتاد. همه چیز روبه راه است، اما او در این گونه موارد بازی خوانی درستی انجام نمی‌دهد. این نظر من است. به نظرم به عنوان یک مهاجم باید بازی را درست خواند. شما نه فقط وقتی توپ دارید، بلکه حتی وقتی توپ دست بقیه بازیکنان هست هم باید بازی کنید. همه چیز به اعتماد به نفس برمی گردد. به خاطر اینکه شما یک گل مهم مقابل نورویچ زده اید، نباید احساس مهم بودن بکنید. «کاستا که بتازگی از مصدومیت همسترینگ که فصل گذشته برایش ایجاد شده رهایی یافته، در برابر تاتنهام هم درترکیب اصلی به میدان می‌رود. رادامل فالکائو مصدوم است و رمی هم بتازگی صاحب فرزند شده است. نبرد با تاتنهام آزمون خوبی برای چلسی خواهد بود تا عیار واقعی این تیم که هفته گذشته چلسی و مکابی تل آویو را از پیش رو برداشته شده، مشخص شود. این تیم درحال حاضر در مکان پانزدهم جدول لیگ برتر ایستاده است. تیم پوچتینو در 13 بازی این فصل لیگ برتر شکست ناپذیر بوده و مورینیو در مورد این تیم می‌گوید: «آن‌ها نسبت به فصل گذشته تیم بهتری هستند. ولی هیچ‌کس درمورد آن‌ها به عنوان یک مدعی اصلی قهرمانی در حد منچسترسیتی و منچستریونایتد و بقیه حرف نمی‌زند. آن‌ها در یکی دو مسابقه هم شکست بخورند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. آن‌ها درلیگ اروپا حضور دارند و هیچکس به مرحله گروهی این رقابت‌ها درحال حاضر فکر نمی‌کند. من فکر می‌کنم تاتنهام درآینده ای نزدیک موقعیت خوبی پیدا می‌کند و جام‌های قهرمانی فتح می‌کند یا حتی به لیگ قهرمانان صعود می‌کند. برای این کار به مربی بزرگ و بازیکنان خوب نیازدارند که البته دراختیار دارند. شرایط هم باید مهیا باشد.” ناکامی چلسی دراین فصل موجب شده تا رقبای دیگر این تیم شانس خود را برای قرارگرفتن بین چهار تیم نخست لیگ و کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل بیشتر از قبل بدانند.

مورینیو در این رابطه گفت: «مسلماً همین طور است. دو سال پیش وقتی یونایتد بد عمل می‌کرد و فصل گذشته وقتی لیورپول همین شرایط را داشت، همه این طور احساس کردند. امسال هم وقتی چلسی نتایج خوبی نگرفته، همه همین طورفکر می‌کنند. وقتی یکی از چهار قدرت اصلی لیگ نتیجه نمی‌گیرد، راهی برای بقیه تیم‌ها باز می‌شود و آن‌ها انگیزه پیدا می‌کنند. ولی ما از مبارزه دست برنمی داریم. هنوز فکر می‌کنیم می‌توانیم با نتیجه گرفتن درهفته‌های بعدی، شانسی برای قرارگرفتن بین چهار تیم نخست جدول داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.