قدس آنلاین – سبزوار : عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم منحوس صهیونیستی از همان ابتدای تشکیل اقدامات خصمانه ای را نسبت به ملت مظلوم فلسطین انجام داده است.

راهبرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای همسایه اش ملاحظه و تعامل سازنده است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از سبزوار دکتر محمد رضا محسنی ثانی  که در جمع خبرنگاران  این شهرستان سخن می گفت با بیان اینکه امروز به برکت وجود حزب الله لبنان در منطقه، رژیم صیهونیستی اجازه تحرک نظامی در منطقه را ندارد، افزود : امروز دورترین پایگاه های نظامی این رژیم در ترس موشک های مقاومت اسلامی لبنان قرار دارد.

نماینده مردم شهرستانهای سبزوار، جوین ، جغتای ، داورزن ، خوشاب و ششتمد در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین در برابر رژیم صیهونیستی باید به یک الگو و راهبرد برای کشورهای حاشیه خلیج فارس تبدیل شود، ادامه داد:متاسفانه امروز شاهد هستیم که کشورهای خلیج فارس اقدام خاص و جدی را در برابر رژیم صیهونیستی انجام نمی دهند.

وی همچنین با بیان اینکه تنها راه مقابله با این رژیم متجاوز و اشغالگر مقاومت و انتفاضه است ،خاطر نشان کرد : ملت فلسطین بدون داشتن سلاح ،با دست خالی و با سنگ و چوب سالهاست در برابر این رژیم مقاومت کرده اند و به قطع یقین این حرکات منجر به نابودی رژیم صیهونیستی خواهد شد.

محسنی ثانی در خصوص اظهار نظر های وزیر امور خارجه عربستان سعودی در قبال جمهوری اسلامی ایران  یادآور شد : راهبرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای همسایه اش ملاحظه و تعامل سازنده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه دولت عربستان نتوانسته از ظرفیت ها و فرصت های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران بهره برداری مناسبی را داشته باشد، افزود: امروز وزیر امور خارجه این کشور اظهار نظرها و پیام های ناخوشایندی را به جمهوری اسلامی ایران می دهد که ناشی از کم تجربگی و بی خردی اوست.

وی در عین حال اضافه کرد :حکومت عربستان در قد و قواره ای نیست که برای جمهوری اسلامی ایران حد و حدودی را تعیین کند و وزیر خارجه این کشور بهتر است به جای اظهار نظر درباره کشور قدرتمندی مانند ایران در فکر حل بحران یمن و خروج کشورش از این بی آبرویی باشد.

وی با بیان اینکه ما با براساس منش و رفتار اسلامی با کشورهای همسایه خود برخورد می کنیم ،اظهار داشت : متاسفانه نظام امروزحاکم بر عربستان سعودی بی خردی ها و ناپختگی های زیادی را در عرصه سیاسی نسبت به کشورهای همسایه اش به خرج می دهد.

محسنی ثانی نیز با اشاره به حوادث خونبار منا،گفت: مجلس شورای اسلامی بر اساس وظایف ذاتی خود پیگیری های زیادی را در سطح مجالس کشورهای اسلامی انجام داده و پیگیری هایی نیز از طریق وزارت امور خارجه در سطح روابط دیپلماتیک صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هدف از این پیگیری ها تشکیل یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی ابعاد این حادثه است بیان کرد: این حادثه به طور قطع ناشی از بی تدبیری و بی لیاقتی دولت عربستان سعودی است و کشورهای مسلمان باید به دنبال جلوگیری از اینگونه حوادث در سال های آینده باشند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که اجماع جدی در زمینه بررسی این موضوع در سطح دولت های این کشورها وجود ندارد و حکام مسلمان نمای برخی از کشورهای اسلامی مرعوب دلارهای عربستان هستند.

وی با تاکید براینکه دولت عربستان سعودی بایستی از همه مسلمانان جهان به خاطر این بی تدبیری عذرخواهی کند ،ادامه داد: امیدواریم پیگیری های جمهوری اسلامی ایران در سطح دیپلماتیک و مجالس کشورهای اسلامی منجر به تشکیل کمیته حقیقت یاب در سطح جهان اسلام شود.

دکتر محمد رضا محسنی ثانی در خصوص اجرای قانون امربه معروف و نهی از منکر در کشور یادآورشد:این قانون در مجلس تعریف و به دولت ابلاغ شده و نخستین جلسات آن نیز در چند روز گذشته برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه های مختلفی عضو ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر می باشند،خاطرنشان کرد: بررسی عملکرد دولت در زمینه اجرای این قانون بستگی به برگزاری جلسات و مصوبات اجرایی آن دارد و در حال حاضر نمی توان در این زمینه نظری داد.

محسنی ثانی تصریح کرد : علاوه بر ستاد کشوری، این ستاد در سطح استان ها نیز تشکیل شده که در استان خراسان رضوی دو تن از نمایندگان مجلس عضو آن هستند و بر اجرای قانون امربه و نهی از منکر به عنوان یک مطالبه مهم مردم نظارت دارند. /  انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.