قدس آنلاین: رییس پارک علم و فناوری خراسان‌شمالی گفت: معضل انجام پژوهش در دستگاه‌های اجرایی عدم شناخت مشکلات و نیازهای موجود سازمان است .

معضل انجام پژوهش در دستگاه های اجرایی عدم شناخت مشکلات است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، علی اصغر پیله‌ور اظهار داشت: همه ساله دستگاه‌های اجرایی می‌توانند یک تا سه درصد از اعتبارات خود را صرف انجام پژوهش کرده و مشکلات موجود را شناسایی کرده و سپس از سوی اهل فن نسخه لازم در این حوزه پیچیده شود.
وی ادامه داد: اما در این میان برخی از سازمان و نهادها خود نمی‌دانند مشکل موجود در کار آنان چیست و این در حالیست که بین محقق، پژوهشگر و دانشگاه نیز رابطه لازم با صنعت برقرار نمی شود.
پیله ور با تاکید بر وجود شکاف در ارتباط بین دانشگاه و صنعت،افزود: این که گفته می شود در برخی از اداره ها مشکلی نبوده و اعتبارات حوزه پژوهش در دیگر بخش ها هزینه می شود امری کاملا اشتباه است، زیرا در صورت عدم وجود مشکل پس دلیل کارایی بسیار پایین در سازمان‌ها چه چیزی است.
وی عنوان کرد: معضل اصلی در پژوهش دستگاه‌های اجرایی عدم آگاهی و شناخت نسبت به مشکلات آن سازمان است که بر این اساس نیز تحقیق و پژوهش مورد نیاز به صورت کاربردی انجام نمی شود.
پیله ور خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان از یک درد مشترک رنج می برند، زیرا ارتباط با حوزه دانشگاه در میان سازمان‌ها و صنایع بسیار کمرنگ است.
وی یادآورشد: در برهه از زمان نیز اعتبارات پژوهشی دستگاه های اجرایی استان در حوزه هایی هزینه می شود که به هیچ عنوان با این مهم ارتباطی ندارد.
پیله ور با بیان این که متولی اصلی پژوهش وزارت علوم تحقیقات و فناوری است،گفت: اما وجود پژوهشگاه های مختلفی از جمله وزارت نیرو و جهاد دانشگاهی و دیگر مراکز سبب عدم انجام پژوهشی یکپارچه در کشور می شود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.