آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: حرکت مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی برای شیعه و کشور برکت‌های زیادی را به همراه دارد.

پیاده‌روی اربعین برای شیعه و کشور برکت‌های زیادی دارد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین حسینی و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به برکات زیارت امام حسین(ع) گفت: خرسندیم که روز به‌روز بر علاقه مردم به حضرت و مناسک حسینی(ع) بیشتر می‌شود.

 

وی افزود: این جریان در طول تاریخ روز به‌روز مشعشع‌تر شده و مردم را از هر کوی به این سرزمین می‌کشد و خوشبختانه این موج هیچ‌گاه فروکش نخواهد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم عاشق در مسیر اربعین مخلصانه حاضر می‌شوند و در این سرزمین بهترین و عالی‌ترین صحنه‌های الهی مرتبط با عشق به امام حسین(ع) خلق می‌شود که مایه آبرو و فخر شیعه است.

 

این مرجع تقلید بیان کرد: با این پیاده‌روی، قیام امام حسین(ع) بیشتر در دنیا انعکاس پیدا می‌کند و این لطف و عنایتی است که خداوند متعال به ما دارد که هر ساله بر شکوه و عظمت آن افزوده می‌شود.

 

وی با بیان این‌که «چنین اخلاص و چنین نهاد پاکی را در هیچ جای جهان نمی‌بینیم» گفت: این نیت‌های خالصانه ارزش بسیار بالایی دارد و با هیچ چیز قابل اندازه‌گیری نیست.

 

وی تصریح کرد: مایه افتخار ماست که این چنین جوانان ما پای در این مسیر می‌نهند و این چنین محبت اهل بیت(ع) در دل آنها جوانه می‌زند، قطعا نیز در این مسیر هر کسی که نیت سوئی علیه آنها داشته باشد منکوب می‌شود.

 

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در پایان با اشاره به اهمیت مسئله امر به معروف و نهی از منکر گفت: قیام امام حسین(ع) بر اساس اصل امر به معروف و نهی از منکر انجام شد و باید در این مسیر شاهد اشاعه این معروف بزرگ باشیم و این اصل باید در همه امور کشور نیز ساری و جاری باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.