حسین پورحسین: قدس ویژه خراسان - استاندار خراسان رضوي بر مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان برای برگزاری انتخابات پیش‌رو تأکید کرد.

جزئیات انتخابات مجلس و خبرگان در خراسان رضوي

علیرضا رشیدیان در جلسه شورای اداری استان همچنین بر لزوم توجه به توسعه استان در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد و افزود: برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و عبور از رکود باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرد و با افزایش تولید و اشتغال پایدار و ایجاد ثروت، زمینه لازم را برای جذب سرمایه در استان فراهم کرد.

استاندار خراسان رضوي اقدام‌های دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و مردمی را در راستای استقرار موکب‌های خدمات رسانی به زائران اربعین مورد قدردانی قرار داد و افزود: در دهه آخر صفر هم باید با بهره‌گیری از تمام امکانات، فرهنگ خدمات رسانی به زائران امام رضا(ع) به اجرا درآید.

علیرضا رشیدیان حوزه علمیه مشهد را دومین حوزه علمیه جهان تشیع برشمرد و در این رابطه عنوان کرد: 27 آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه است و این فرصت بسیار خوب و مغتنمی برای تحقق و گسترش تعامل بین دو نهاد بزرگ آموزشی است.

وی مشارکت جدی تمامی نهادهای اجرایی استان را برای جلب سرمایه‌گذار برای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و افزایش ساخت و سازهای شهری با هدف کاهش نرخ بیکاری خواستار شد و افزود: عملیات ساخت جاده سیمانی سه راهی شادمهر به کاشمر در دست اقدام است و بیمه پناهندگان و همچنین اقدام در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده بخصوص طلاق و انجام آزمایش ژنتیک و مشاوره خانواده قبل از ازدواج مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.

علیرضا رشیدیان لزوم هم افزایی در رابطه با بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی برای رسیدن به توفیق در برنامه ریزی برای پایتخت جهان اسلام در سال 2017 را مورد اشاره قرار داد و این امر را فرصت خوبی برای ارتقای استان برشمرد.

معاون سیاسی امنیتی و رئیس ستاد انتخابات استان هم در این جلسه گفت: ثبت‌نام برای انتخابات مجلس از 28 آذرماه و برای انتخابات خبرگان رهبری از 26 آذرماه آغاز می‌شود و در نظام مردم سالاری دینی انتخابات نماد حضور مردم در سرنوشت سیاسی کشور است و اصل ششم قانون اساسی برگزاری انتخابات را کلیدی‌ترین اقدام زیربنایی نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌کند.

سیدمحسن صادقی با اعلام اینکه همزمان با تشکیل هیأت اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ثبت‌نام از داوطلبان هم به عمل می‌آید، از تلاش ستاد انتخابات در راستای فراهم سازی شرایط مساوی برای تبلیغات کاندیداها سخن گفت و افزود: تمام کاندیداهایی که تأیید شده‌اند می‌توانند به صورت یکسان از امکانات تبلیغی استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه خراسان رضوي با داشتن 6 میلیون و 200 هزار جمعیت دارای 18 کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی و 6 نماینده برای مجلس خبرگان رهبری است، عنوان کرد: چهار میلیون و 200 هزار نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند.

رئیس ستاد انتخابات و معاون استاندار با اشاره به اینکه 12 حوزه اصلی و 60 حوزه فرعی برای 28 شهرستان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و یک حوزه در مشهد و بقیه حوزه‌های فرعی در شهرستان‌ها برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شده‌اند، افزود: میانگین مشارکت مردم در دوره قبل 67 درصد واجدین شرایط بوده است که در مقایسه میانگین کشوری دو درصد بیشتر گزارش شده است و حضور مردم خراسان رضوي در انتخابات با میانگین 77 درصد از کل واجدین شرایط از میانگین کشور بیشتر بوده است.

رئیس ستاد انتخابات و معاون استاندار خراسان رضوي هرگونه فعالیت‌های تبلیغاتی از رادیو و تلویزیون، تریبون‌های خطابه و یا هر وسیله‌ای را که جنبه دولتی داشته باشد، ممنوع اعلام کرد و در این رابطه گفت: استفاده از بودجه دولتی و عمومی و امکانات دولتی برای تبلیغات جرم است و از جرایم انتخاباتی به حساب می‌آید.

سیدمحسن صادقی، همکاری مدیران را برای تبلیغ از کاندیداها جرم انتخاباتی برشمرد و افزود: هیچ هیأت اجرایی یا حوزه انتخابیه‌ای نباید جانبداری و گرایشی به کاندیداها را مدنظر قرار دهد و باید شرایطی فراهم شود تا عناصر مستقل توسط هیأت‌های اجرایی برای ترکیب صندوق‌های رأی انتخاب شود و از هر نوع اظهارنظرهای سلیقه‌ای و تصمیم گیری‌های شخصی در امر انتخابات خودداری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.