قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "کمی درد مشترک" و "بازندگان و برندگان هیجان های بازار ارز" تا "زرنگی ایتالیایی ها"

کمی درد مشترک

روزنامه "قدس" با بیان اینکه "رهبر معظم انقلاب، جوانان را در غرب به بازخوانی تاریخ فراخواندند" در تیتر یک خود نوشت: "نامه دوم؛ ریشه یابی خشونت"

روزنامه "وطن امروز" از "نامه مهم رهبر انقلاب به جوانان غربی درباره حوادث تروریستی فرانسه" خبر داده است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "کمی درد مشترک"

روزنامه "کیهان" هم در این خصوص نوشت: "در دومین نامه مهم رهبر انقلاب مطرح شد: دعوت از جوانان آمریکا و اروپا برای تغییر ذهنیت آلوده به تزویر غرب"

روزنامه "شهروند" نیز در تیتر یک خود می نویسد: "در دومین نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غرب تحلیل شد: خانه تروریسم کجاست"

روزنامه "همشهری" در تیتر یک خود نوشت: "تروریسم درد مشترک"؛ در این روزنامه می خوانیم: "رهبر معظم انقلاب در نامه ای به عموم کشورهای غربی: امروز تروریسم درد مشترک ما و شماست"

تیتر برخی دیگر از روزنامه ها در این خصوص به این شرح است:

وقایع اتفاقیه: "گره ها و کینه ها را بیابید و بزدایید"

آفتاب یزد: "نامه دوم رهبر معظم انقلاب به عموم جوانان در کشورهای غربی"

عصرایرانیان: "تروریزم در هر شکلی محکوم است، اسلام قرائت دوگانه ندارد"

همبستگی: "تروریسم درد مشترک ما و شماست"

کائنات: "تروریسم نگرانی مشترک ماست"

جوان: "دعوت جوانان غرب به تعامل شرافتمندانه"

رسالت: "تعامل شرافتمندانه را با جهان اسلام پی ریزی کنید"

قانون: "با جهان اسلام شرافتمندانه تعامل کنید"

فرهیختگان: "تروریسم درد مشترک ما و شما"

***

ارتباط محاکمه «ب.ز» با تخریب «ب.ز»

روزنامه "آفتاب یزد" گزارشی دارد از چرایی تخریب وزیر نفت همزمان با محاکمه متهم نفتی؛ در تیتر این گزارش می خوانیم: "ارتباط محاکمه «ب.ز» با تخریب «ب.ز»"

این روزنامه به نقل از "زنگنه" می نویسد: "علاقه ندارم درباره پولهای بابک زنجانی صحبت کنم چراکه هر زمانی در این باره سخن گفتم مورد هجمه یک هفته ای قرار گرفتم."

***

بازندگان و برندگان هیجان های بازار ارز

روزنامه "قدس" در گزارشی چرایی افزایش قیمت دلار را بررسی کرده است؛ در تیتر این گزارش می خوانیم: "بازندگان و برندگان هیجان های بازار ارز"

این روزنامه می نویسد: " شاید برنده اصلی افزایش قیمت ارز در وهله نخست دولت باشد که مبالغ بالای ارز در اختیار دارد و در مراحل بعد هم صادرکنندگان. درعین حال تولیدکنندگانی که کالاهای سرمایه‌ای و مواد اولیه تولید آن‌ها از خارج تأمین می‌شود زیان‌کننده محسوب می‌شوند. افزایش قیمت ارز شوک قیمتی از ناحیه واردات کالا را هم در پی دارد که به تورم وارداتی مشهور است. اما بازندگان اصلی افزایش قیمت ارز گروه‌هایی هستند که با افزایش قیمت آن نه تنها افزایش درآمدی نخواهند داشت بلکه کفه هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی آن‌ها سنگین تر خواهد شد."

روزنامه "شهروند" هم از جمله روزنامه هایی است که به بررسی گران شدن دلار و حواشی آن پرداخته است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "فضاسازی برای گرانی دلار در بازار آزاد"؛ این روزنامه به نقل از "بانک مرکزی" نوشته است: "دنبال تضعیف نرخ ارز نیستیم"

این روزنامه  به نقل از صمد کریمی، مدیر اداره صادرات بانک مرکزی می نویسد: " آن طور که من حدس می‌زنم چنین افزایشی ٣ عامل دارد.  مهم‌ترین عامل آن افزایش تقاضا برای ارز در شرایط زمانی فعلی است. در مقطع کنونی به دلیل نزدیکی با روزهای اربعین بسیاری به عتبات عالیات سفر کردند و به همین دلیل تقاضا برای ارز بالا رفت. چنین اتفاقی در دوران حج یا اندکی قبل از عید نیز می‌افتد و به همین دلیل نمی‌توان نوسان اخیر را مهم ارزیابی کرد زیرا مقطعی است. ٢ عامل دیگر نیز مربوط به نرخ سود بانکی و موسسات پولی و بانکی است."

روزنامه "همشهری" هم در شماره امروز خود گزارشی با عنوان "چرا دلار گران شد؟" به چاپ رسانده است.

روزنامه "اخبار صنعت" نیز تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داد و نوشت: "افزایش تردد در بازار ارز؛ دلار به مرز 3700تومان رسید"

***

زرنگی ایتالیایی ها

روزنامه "جهان صعنت" با بیان اینکه "تهران و رم قرادادهای تجاری امضا کردند"، در تیتر یک خود نوشت: "زرنگی ایتالیایی ها"؛ در این روزنامه می خوانیم: "اگرچه تاکنون هیات‌های تجاری مختلفی به ایران سفر کرده‌اند اما حضور آنها در اینجا فقط برای برانداز شرایط سرمایه‌گذاری بوده و تفاهمنامه جدی‌ای در میان این رفت‌وآمدها صورت نگرفته است اما در دیدار هیات ایتالیایی با روسای کشورمان، صحبت‌هایی در خصوص همکاری مشترک ایران با خودروسازی فیات انجام شده که در مراحل ابتدایی قرار دارد و ممکن است به نتایج نهایی برسد."

روزنامه "جهان صنعت" همچنین می نویسد: "وزیر صنعت از آمادگی برای همکاری با فیات برای تولید خودروهای سبک، تجاری، موتورهای گازسوز و اتوبوس خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است در کمتر از 10 سال، سه میلیون خودرو تولید شود که یک سوم آن صادراتی باشد. وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در زمینه خودرو به دنبال شرکای معتبر هستیم، ادامه داد: در این زمینه در چند مورد در حال نهایی کردن توافق هستیم."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.