قدس آنلاین:مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: باید مبارزه با مواد مخدر تبدیل به دغدغه اجتماعی مردم شود.

باید مبارزه با مواد مخدر تبدیل به دغدغه اجتماعی مردم شود

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، در کارگاه آموزشی پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و با حضور روحانیون مستقر در استان ، با اشاره به نقش تاثیرگذار روحانیون در تبیین مسائل مختلف در بین مردم جامعه، گفت: در همین راستا با توجه به اهیت پیشگیری و مقابله با مواد مخدر این کارگاه اموزشی در بین روحانیون برگزار شد.

وی آشنا کردن و آگاهی سازی جامعه نسبت به آثار سوء استفاده از مواد مخدر را از جمله اهداف این کارگاه آموزشی برشمرد.

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: روحانیون با توجه به نفوذ کلام خود در بین مردم و با استفاده از منبر و اجتماعات مردمی می توانند در اطلاع رسانی این امر بسیار تاثیرگذار باشند.

وی افزود: این کارگاه آموزشی برای اولین بار در استان برگزار شده ولی با توجه به اهمیت این امر ادامه دار خواهد بود و در سطح شهرستان ها نیز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مواد مخدر با آثار زیان بار خود تاثیر مخربی بر جسم و روح و زندگی مردم از نظر اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی می گذارد، تصریح کرد: روحانیون می توانند از این آموزه ها در زمینه آشنایی مردم و آگاه سازی جامعه به خوبی استفاده کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی متذکر شد: روحانیون با کار تبلیغی خود می توانند این بلای خانمانسوز را هرچه بیشتر در جامعه محدود کرده و ریشه کن کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: با توجه به اینکه روحانیون در مسجد با اجتماعات مردمی سر و کار دارند حرف آنها برای مردم حجت است و می توانند فرهنگ سازی خوبی در مسیر مقابله و مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

حجت الاسلام خادمی اظهار داشت: اگر روحانیون بتوانند آثار زیان بار مصرف مواد مخدر را با استناد به آیات و روایات و فتواهای مراجع به مردم بشناساند می تواند بسیار در این راستا تاثیر گذار باشند.

وی یادآور شد: در مبارزه با این مساله باید در گام اول با علل این مساله مبارزه کرد و همیشه به دنبال معلول نباشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: اگر بتوان ذهن مردم را درگیر کرد و وارد صحنه کرد و این مساله تبدیل به دغدغه اجتماعی شود موفق خواهیم بود.

وی با اشاره به ناآگاهی مردم در این رابطه اظهار داشت: اگر مردم نسبت به این مسئله آگاهی پیدا کنند به مبارزه با این بلای خانمانسوز پایبند می شوند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.