عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تیم نظارت بر روند اجرای برجام تاکنون ۳ جلسه برگزار کرده است، گفت: تخلف سازمان انرژی اتمی در جمع‌آوری سانتریفیوژها را پیگیری و در گزارش مجلس قید می‌کنیم.

تخلف سازمان انرژی اتمی در جمع‌آوری سانتریفیوژها/ گزارش تخلف به مجلس/ برگزاری ۳ جلسه هیات نظارت بر اجرای برجام
 
 
  •  

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بازدید اخیر (شنبه هفته جاری) اعضای کمیسیون متبوعش از تاسیسات هسته‌ای نطنز، اظهار داشت: متأسفانه سازمان انرژی اتمی پیش از آنکه تیم نظارت‌کننده بر روند اجرای برجام توسط شورایعالی امنیت ملی تشکیل، معرفی و مشخص شود اقدام به جمع‌آوری بیش از 6 هزار سانتریفیوژ کرده بود که این اقدام تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: ما در بازدید از تاسیسات هسته‌ای نطنز جمع‌آوری این سانتریفیوژها که تخلف سازمان انرژی اتمی است را مشاهده کردیم و در گزارشی که قرار است به صحن علنی ارائه دهیم، حتماً آن را قید خواهیم کرد.

کوثری ادامه داد: درست است که این 6 هزار سانتریفیوژ غیرفعال بودند ولی بالاخره کار گذاشته شده بودند و نباید تا زمانی که تیم نظارت‌کننده بر روند اجرای برجام تکمیل و معرفی می‌شد، سازمان انرژی اتمی اقدام به جمع‌آوری آنها می‌کرد.

وی همچنین تصریح کرد: باید جمع‌آوری این سانتریفیوژها با نظارت تیم مذکور و زمانی که آنان تصمیم می‌گرفتند انجام می‌شد ولی سازمان انرژی اتمی زودتر این اقدام را انجام داد؛ ما در بازدید از تاسیسات هسته‌ای نطنز از نزدیک این تخلف را دیدیم و قطعاً آن را پیگیری خواهیم کرد تا مشخص شود که بر چه اساسی و به دستور چه کسی این تخلف که البته جلوی آن گرفته شد، انجام شده است؟!

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بقیه امور روی روال خودش در تاسیسات هسته‌ای نطنز در حال انجام است، تأکید کرد: اکنون دیگر تیم نظارت بر روند اجرای برجام مشخص شده و تاکنون 3 جلسه نیز برگزار کرده و در حال نظارت بر روند اجرای برجام است.

کوثری متذکر شد: این تیم بر روند اجرای تعهدات 1+5 در راستای اجرای برجام نیز نظارت می‌کند و از طرفی نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری و شروط 9گانه ایشان در نامه‌شان به رئیس‌جمهور نیز توجه لازم را دارد که در راستای اجرای برجام، این شروط کاملاً رعایت شوند.

وی در پایان با بیان اینکه نمایندگان مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز به طور مستمر نسبت به اجرای برجام نظارت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در آینده اعضای کمیسیون امنیت ملی از سایت‌ها و تأسیسات هسته‌ای فردو، اصفهان و خُنداب اراک بازدید و گزارش آن را تهیه خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    باز هم رد پاي نيرو هاي خود سر منتهي از آن سر . با چند تا جوان احساساتي براي بهم زدن سخنراني فلان فرد مجهول العقيده چقدر كار تبليغاتي شد ؟ حالا ببينيم براي بهم زدن يك دستور حكومتي از طرف يك عده ميانسال مسئول و سياستمدار ، چكار خواهند كرد ؟ بايد قبول كرد كه خطاكاران معمولا فرياد زدن را بيشتر از ديگران بلدند .....