قدس آنلاین – یزد : معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد از اتمام سرشماری آزمایشی عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۴ در یزد خبر داد.

سرشماری آزمایشی عمومی نفوس و مسکن ۹۴ در یزد پایان یافت

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمد حمید فخرالدین با بیان این خبراظهارداشت  :کار سرشماری ۱۲۰۰ خانوار یزدی در منطقه آزادشهر یزد از روز ۴ آبان ماه تا ۴ آذرماه ادامه یافت و پس از آن مجددا به خانوارهای غایب مراجعه شد.

قائم مقام اجرای سرشماری استان یزد در این خصوص از همکاری مردم با ماموران سرشماری قدردانی کرد و افزود: که آزمایش سرشماری در سالجاری بمنظور احصاء اشکالات احتمالی در اجرای هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور در سال آینده (سال ۹۵) انجام گرفت.

فخرالدین تصریح کرد :که سرشماری سال آینده، همانند سرشماری آزمایشی امسال بدون استفاده از فرم‌های کاغذی و با تب لت انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ماده ۷ قانون تاسیس مرکز آمار ایران گفت : اطلاعات دریافتی از خانوار‌ها محرمانه خواهد بود و جز در تهیه آمار کلی و عمومی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

این مقام مسئول، اطلاعات دریافتی از خانوار‌ها را شامل: نام و نام خانوادگی، شماره ملی، تابعیت، بستگی با سرپرست خانوار، جنس، تاریخ تولد، سن، دین، وضع اقامت، وضع تحصیل و سواد، وضع زناشویی، وضعیت باروری زنان بالای ۱۰ سال و... عنوان کرد.

گفتنی است در راستای اجرای سرشماری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سایر مسئولان ذیربط روز ۴ آبان ماه باحضور در منطقه آزادشهر یزد، اجرای این طرح را کلید زدند.

مسئولان سرشماری در راستای اطلاع رسانی مناسب به مردم منطقه آزادشهر، ضمن تبلیغات محیطی و انجام مصاحبه‌های رادیویی، باحضور در دبیرستان پسرانه مومنین در جمع حدود پانصد نفر از دانش آموزان منطقه حضور یافتند و چرایی و نحوه اجرای سرشماری را به دانش آموزان آموزش دادند.

قائم مقام اجرای سرشماری نیز بمنظور اطلاع مسئولان ارشد استان از روند اجرای سرشماری، در شورای برنامه ریزی و توسعه استان حضور یافت و گزارشی را در این خصوص به استاندار و اعضای شورا ارائه نمود.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.