قدس آنلاین- تبریز: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس برنامه زمان بندی وزارت کشور، ثبت نام از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به ترتیب از ۲۶ و ۲۸ آذرماه سال‌جاری انجام می‌شود.

آغاز ثبت نام کاندیداهای مجلس و خبرگان از ۲۶ و ۲۸ آذرماه / بنرها در سطح شهر نباید شائبه تبلیغاتی داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سعید شبستری در جلسه ستاد انتخابات استان با تبیین جدول زمانی انتخابات سالجاری بر مبنای برنامه‌های وزارت کشور گفت: ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از 26 آذرماه سالجاری آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

 

 
وی ابراز کرد: کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری با مراجعه به فرمانداری‌های حوزه انتخابیه خود و یا وزارت کشور با در دست داشتن اصل شناسنامه عکس دار، چهار نسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس شش در چهار، ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی نسبت به ثبت‌نام حضوری اقدام کنند.
 
وی اظهار کرد: در اجرای ماده 45 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 21 آیین‌نامه اجرایی آن، ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز شنبه،28  آذرماه سالجاری تا پایان روز جمعه، چهارم دی ماه به مدت هفت روز انجام خواهد شد.
 
شبستری تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند در مدت‌های تعیین شده با همراه داشتن مدارک ذیل به ستاد انتخابات کشور، فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابی، سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت‌نام کنند.
 
اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر از آن، اصل شناسنامه عکس دار و سه نسخه تصویر کلیه صفحات آن، 10 قطعه عکس سه در چهار با زمینه روشن،اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یامدرک معادل معتبر، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی،اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی (برادران) مدارکی است که به گفته معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی برای ثبت نام کاندیداها مورد نیاز است.
 
شبستری ابراز کرد: فرمانداران و تمام مسئولان مربوطه باید مطابق قانون، تمام فعالیت‌های تبلیغاتی و سیاسی کاندیداها را رصد کرده و مطابق قانون با این افراد برخورد شود.
 
وی ادامه داد: بارها تاکید کرده‌ایم که منافع ملی را بر منافع گروهی و حزبی ترجیح داده و با افرادی که حریم و خطوط قرمز را رعایت نمی کنند برخورد می کنیم.
 
شبستری با بیان اینکه برخی از کاندیداها به خاطر اینکه در جامعه عرض اندام کنند، مطالبی به دور از انتظار می گویند تصریح کرد: مستند سازی اقدامات کاندیداهای احتمالی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ستاد انتخابات استان است. پس از تهیه مستندها، آن ها را به مقامات قضایی و هیئت های اجرایی ارسال می‌کنیم که طبیعتا این موارد در تایید صلاحیت کاندیداها موثر خواهد بود.
 
وی ادامه داد: برخی کاندیداها فکر می‌کنند با تخریب افراد می‌توانند موقعیت خوبی برای خود در جامعه کسب کنند در حالی که چنین نیست. کاندیداها باید توانمندی های خودشان را در زمان قانونی خود به مردم تبیین کنند.

 شبستری با انتقاد از افزایش نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهرهای استان افزود: در نامه‌ای به شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها دستور داده‌ایم که نباید بنرهایی که شایبه تبلیغاتی دارند در سطح شهرها و روستاها نصب شود.
 
به گفته وی برخی کاندیداها سیاه‌نمایی کرده و عملکرد دولت را به صورت غیرمنصفانه نقد و حتی تخریب می‌کنند.
 شبستری گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها باید در قبال چنین سیاه‌نمایی‌ها، عملکرد دولت در طول دو سال گذشته را بیش از پیش برای مردم تبیین کنند.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی در بخشی از سخنان خود افزود: از افراد عاقل و با تدبیر هر دو طیف سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا دعوت میکنیم که وارد عرصه انتخابات شوند تا با برگزاری فضای رقابت سالم سیاسی، شاهد حضور افرادی در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باشیم که برای نظام مفید باشند.

 وی در بخشی از سخنان خود از اشخاصی که رای اولی هستند خواست تا در اسرع وقت نسبت به اخذ کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

 جهانگیر اسکندر‌ن‍‍ژاد، فرماندار شهرستان ملکان نیز در این جلسه از آمادگی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای برگزاری انتخاباتی سالم و بدون تنش خبر داد.

  ظفر محمدی، فرماندار ویژه مراغه نیز بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد و گفت: با توجه به برنامه زمانبندی وزارت کشور، اولویت‌های دولت تدبیر و امید برای برگزاری هر چه با شکوه انتخابات را پیش می بریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.