قدس آنلاین- تبریز:‌استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شور انتخاباتی نباید دستخوش جریان‌های حاشیه‌ای و بی‌ارزش شود و این وظیفه رؤسای دانشگاه‌ها است تا با استفاده از تجارب مدیریتی خود مانع از بروز چنین مسائلی شویم.

شور انتخاباتی نباید دستخوش جریان‌های حاشیه‌ای و بی‌ارزش شود
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده بعد از ظهر امروز در نشست رؤسای دانشگاه‌های استان و نمایندگان نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان  با اشاره به جایگاه ارزشمند علمی استان در کشور گفت: مدیریت علمی، همواره در دستور کار برنامه‌ریزی‌های استانی قرار دارد و تأکید ما بر پرهیز جدی مسئولان از شیوه‌های مدیریتی غیرعلمی و سلیقه‌ای است.


وی افزود: طی چند سال گذشته تمام اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده در استان، دارای پیوست فرهنگی بوده است و سعی کرده‌ایم  در پست‌های مدیریتی استان از افراد علمی و دانشگاهی استفاده کنیم.


جبارزاده با بیان اینکه دولت هم اکنون با دو مشکل عمده مازاد نیروی انسانی در بخش دولتی و پرداخت یارانه ماهانه مواجه است، علت ایجاد این مشکلات را عدم اجرای مطالعات پژوهشی قبل از تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها عنوان کرد.
 

در حال حاضر سه هزار و 700 نفر هیئت علمی در استان وجود دارد

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: در حال حاضر سه هزار و 700 نفر هیئت علمی در استان وجود دارد و بهره‌گیری از نقطه نظرات و دیدگاه‌های چهره‌های شاخص علمی دانشگاه‌ها، تنها راه تحقق سند توسعه استان است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز فرهنگ تعامل بین دانشگاه‌ها و مراکز دولتی و بخش صنعتی به خوبی در استان نهادینه شده است و اوج این رفتار را می‌توان در سند توسعه استان مشاهده کرد.

جبارزاده با ابراز خرسندی از تعامل صمیمانه بین دانشگاه‌های مختلف استان با یکدیگر و پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن هر کدام از آنها، بر اهمیت هم‌افزایی بین تمام نهادهای علمی استان اعم از دولتی و خصوصی تأکید کرد.

وی یادآور شد: تمام دانشگاه‌ها باید امکانات خود را یکپارچه کنند تا با استفاده از نیروی هم‌افزایی، بتوانیم شاهد ارتقای جایگاه علمی استان باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی بر لزوم شورآفرینی انتخاباتی بین دانشجویان تأکید کرد و گفت: رؤسای دانشگاه‌ها باید بتوانند با شناساندن گزینه‌های مناسب و افراد با صلاحیت، دانشجویان را در فرآیند انتخابات، آگاه و فعال سازند.

جبارزاده تصریح کرد: شور انتخاباتی نباید دستخوش جریان‌های حاشیه‌ای و بی‌ارزش شود و این وظیفه رؤسای دانشگاه‌ها است تا با استفاده از تجارب مدیریتی خود مانع از بروز چنین مسائلی شویم.

رضا استاد رحیمی، مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست گزارش شش ماهه، از جلسات کمیسیون دانشجویی ارائه کرد و گفت: تاکنون 85 درصد مصوبات کمیسیون دانشجویی، اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون47 جلسه از جلسات کار گروه ساماندهی خوابگاه‌ها برگزار شده است، افزود: خوشبختانه با نظارت کامل بر خوابگاه‌های دانشجویی، تاکنون دو خوابگاه پلمب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.