دولت آمریکا اعلام کرد که با توجه به گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آماده است که پرونده ابهامات فعالیت هسته‌ای ایران یا پرونده "جنبه‌های نظامی احتمالی" این برنامه را ببندد.

سخنگوی دولت امریکا: گزارش آژانس کافی است، پرونده ابهامات فعالیت‌های اتمی ایران را می‌بندیم

به گزارش قدس آنلاين به نقل از ایسنا، مارک تونر، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا گفت که گزارش آژانس، ابهامات و سئوالات باقی مانده در مورد برنامه اتمی ایران را به خوبی پاسخ داده است.

بنا بر گزارش بی بی سی فارسی او گفت که آمریکا و پنج کشور دیگری که در مذاکرات اتمی با ایران مشارکت داشتند در جلسه شورای حکام آژانس در روز ۱۵ دسامبر با مختومه شدن این پرونده موافقت خواهند کرد تا بتوانیم بر اجرای توافق جامع اتمی متمرکز شویم.

تونر گفت که گزارش آژانس با ارزیابی اطلاعاتی آمریکا که برنامه تسلیحات اتمی ایران در سال ۲۰۰۳ متوقف شده بود، همخوانی دارد.

او گفت که توافق جامع اتمی میان ایران و گروه ۱+۵ شفافیت و دسترسی لازم را برای اقدام فوری در صورت تکرار چنین فعالیت هایی در ایران فراهم می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    23 36
    ببین چقدر ایران خوشخدمتی کرد از ۲۰۰۰۰به ۶هزار رسوند که امریکا هم دیگه نتونست حرفی بزنه دست حسن درد نکنه !! خدا ریشه ی خائنین داخل را بکند
  • کاظمیان IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    9 1
    خدا را شکر برای یک بار هم که شده صادقانه سخن گفت
  • بهرام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    17 5
    مریم روحانی بهترین کار رو انجام داد شما حتما وضع مالی خوبی دارين که فکر مردم بدبخت نيستين هر کس تو ایران هر کس حقوق خوبی از دولت میگیره ديگه فکر مردم نیست همین الان هم ما صد سال از لحاظ اقتصادی عقب افتادیم به خاطر بعضی افراد افراطی و خود خواه
  • بهرام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    11 10
    خدا ریشه کسانی رو بکنه که دارن پول و ثروت مردم رو چپه میکنن و به فکر مردم بدبخت نيستن و میخان مردم همیشه گرسنه باشن نه حسن روحانی که به فکر مردمه و میخاد مردم از فقر و فلاکت در بیان
  • جوادي IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    3 7
    از نظر ملت ايران نتيجه اين گفتمان هاي بين المللي مهم تر از حواشي آن است كه آنهم بزودي مشخص خواهد شد . آنچه كه ما بر اساس برجام داديم تا بحال كاملا و شفاف براي مردم آشكار شده و مي ماند آنچه كه بايد از اين به بعد بگيريم تا با آنها مشكلات آب خوردن و آلودگي هواي شهرمايمان هم بر طرف شود. كمي ديگر هم صبر مي كنيم تا خادم و خائن را هم بهتر و بيشتر بشناسيم . اصلاح مي كنم خوش خيال ها بشناسند .....
  • حسین IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 1
    ازدولت خدمتگزار خصوصا وزیرمحبوب داناو دانشمند کشور بی نهایت سپاسگزاریم
  • مسعود IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 1
    کسی که ضرر میکنه با عدم اجرای برجام ما هستیم که اقتصادمون نمیتونه پشتش صاف کنه حتی اگر صد هزار سانتریفیوز نسل یک مربوط به تکنو لوزی جنگ جهانی دوم هم داشته باشیم ولی اگر برجام انجام بشه هم نوسازی در انرزی اتمی رخ خواهد داد و هم اقتصادمون جهش خواهد کرد بقیه حرفهای دلواپسان و تحریم دور زن ها ومال بیت المل خواران وامثال بابک زنجانی ها است.