ساعاتی بعد از صدور مجوز حمله به سوریه در پارلمان انگلیس، چهار جنگنده بریتانیا از پایگاه هوایی قبرس پرواز کردند و یک مقام دولتی انگلیسی اعلام کرد لندن اولین حملات خود به سوریه را انجام داد.

اولین حملات انگلیس در سوریه انجام شد
 
 
  •  

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از برخی شاهدان ماجرا گزارش کرد که جت‌های جنگنده انگلیسی اوایل صبح روز پنجشنبه (امروز) درست مدت اندکی بعد از رأی مثبت پارلمان این کشور برای بمباران مواضع داعش در «سوریه»، از پایگاه «آکروتیری» قبرس به هوا بلند شدند.

طبق این گزارش، چهار جت جنگنده به صورت جفت جفت با فاصله یکساعت از یکدیگر از پایگاه هوایی انگلیس در قبرس پرواز کردند.

خبرگزاری رویترز در خبری اولیه نوشت که مقصد این جنگنده‌ها هنوز مشخص نیست اما ساعتی بعد به نقل از یک مقام دولتی اعلام کرد که بعد از صدور مجوز حمله به سوریه، جنگنده‌های این کشور اولین حملات خود به سوریه را آغاز کردند.

این منبع دولتی نامش فاش نشد اما در گفت‌وگو با رویترز تایید کرد که اولین حملات انگلیس در سوریه انجام شده است.

پایگاه «آکروتیری» نیروی هوایی سلطنتی انگلیس بیش از یکسال بعنوان یک سکوی پرتاب برای حملات علیه مواضع داعش در عراق مورد استفاده قرار می‌گرفت و اواخر روز چهارشنبه به وقت محلی، پارلمان بریتانیا تصویب کرد که جنگنده‌های این کشور از این پس اجازه دارند مواضع داعش در سوریه را نیز هدف قرار دهند.

بعد از بیش از 10 ساعت مباحثات فشرده، نمایندگان پارلمان انگلیس با 397 رأی مثبت در مقابل 22 رأی منفی، به نفع حملات هوایی انگلیس در سوریه رأی دادند.

«دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس در سخنرانی روز گذشته خود در پارلمان تأکید کرد که موشک‌های هدایت‌ شونده لیزری «بریمستون» که به بمب‌افکن‌های «تورنادون جی آر 4» متصل شده است می‌تواند با هدف قرار دادن «رقه» پایتخت تکفیری‌های داعش و تجارت غیرقانونی نفت آنها، تفاوت واقعی در نبرد با این تروریست‌ها به وجود آورند.

طبق این گزارش، فرانسه و آمریکا پیشتر مواضع داعش در سوریه را هدف قرار داده‌اند ولی در عین حال در تلاش برای تقویت معارضان سوری هستند و هدف اصلی آنها برکنار کردن «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از قدرت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.