رئیس جمهور سابق فرانسه تاکید کرد این اشتباه خواهد بود که ترکیه فکر کند می‌تواند در شرایط کنونی به اتحادیه اروپا ملحق شود.

سارکوزی: ترکیه نباید عضوی از اتحادیه اروپا باشد
تسنیم: نیکولای سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه در مصاحبه با رادیو یک اروپا تصریح کرد: ترکیه نباید به اتحادیه اروپا بپیوندد و نباید این مساله به این منجر شود که آنها تصور کنند می توانند به این اتحادیه ملحق گردند، آن هم در شکل دولت کنونی.

سارکوزی در ادامه گفت: این اشتباه خواهد بود اگر ترکیه تصور کند می تواند به اروپا بپیوندد. ما باید روابط نزدیکی با ترکیه داشته باشیم و منافع مشترکی نیز با این کشور داریم ولی ترکیه نباید عضوی از اتحادیه اروپا باشد.

ترکیه اخیرا تلاش های تازه‌ای را برای پیوستن به اتحادیه اروپا آغاز کرده و احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه نیز روز یکشنبه در نشست اتحادیه اروپا- ترکیه در بروکسل شرکت کرد.

ترکیه در سال 1963 میلادی توافقنامه‌ای را با اتحادیه اروپا به امضا رسانده است و در سال 1987 میلادی نیز درخواستی را برای عضویت در این اتحادیه ارائه کرده است. مذاکرات بین دو طرف در سال 2005 میلادی آغاز شده و آنکارا تاکنون 14 پیش شرط لازم از 35 شرط را عملی کرده است. مخالفت قبرس و مشکلات مربوط به آزادی رسانه ها در ترکیه، مهمترین مسائل حل نشده برای پیوستن آنکارا به اتحادیه اروپا است.

سارکوزی در ادامه گفت: فرانسه هنوز تبعات عملیات نظامی در سوریه علیه داعش را برآورد نکرده است. زمانی که تصمیم گرفتیم در سوریه اقدام کنیم، تبعات این تصمیم بر امنیت داخلی خود را ارزیابی نکردیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.