دبیر کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه دولت باید با تقویت قدرت خرید مردم فرصت های مشاغل دوم و سوم را برای جوانان جویای کار آزاد کند، گفت: دستمزدی که کارگران در حال حاضر می‌گیرند یک هفته هم دوام نمی آورد.

دستمزد کارگران یک هفته هم دوام نمی آورد!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،هادی ابوی درباره علت گرایش مردم به شغل دوم گفت:در شرایط فعلی زندگی‌ها‌ به قدری سخت شده که تعداد افراد شاغل در بسیاری از خانواده‌ها به بیش از یک نفر افزایش پیدا کرده تا جایی که حتی زنان خانه نیز پا به پای مردان برای گذران زندگی کار می‌کنند.

وی افزود: یکی از توجیهاتی که در مورد اشتغال افراد دو شغله و بعضاً سه شغله می‌شنویم این است که از تجارب آنها در کار استفاده می‌شود. در حالی که علت اصلی تأمین معیشت زندگی است اما وقتی به بحران بیکاری در کشور نگاه می‌کنیم ضرورت دارد که ساماندهی دو شغله‌ها صورت گیرد. دولت باید با تقویت قدرت خرید مردم راهکاری بیاید تا فرصت‌های مشاغل دوم و سوم برای جوانان جویای کار آزاد شود. حقوق و دستمزدی که کارگران با شرایط فعلی می گیرند یک هفته هم دوام نمی آورد و تنها صرف هزینه‌های خوراک، ایاب و ذهاب،‌ تحصیل و مسکن آنها می‌شود.

دبیر کانون عالی انجمن های صنفی کارگران اظهار داشت: بالا بردن سن بازنشستگی یکی از عوامل موثر بر پدیده دو شغله بودن است چرا که فرد بازنشسته بعد از 30 سال کار و تلاش باید به گونه‌ای زندگی کند که در دوران فراغت از کار نیازی به رفتن مجدد بر سرکار نداشته باشد اما بر خلاف تصور، خرج و مخارج و هزینه‌های افراد بازنشسته به مراتب بیشتر از دوران کار است و اغلب برای تأمین هزینه‌های زندگی و درمان، شغل دومی برای خود انتخاب می کنند.

به گزارش تسنیم، ابوی گفت: انجام چند شغل توسط یک فرد باعث گرفتن فرصت‌های شغلی از افراد فاقد کار می شود و به گسترش بیکاری دامن می‌زند.دولت‌ها باید با اتخاذ سیاست‌هایی راه‌کار مناسب برای حمایت و صیانت از نیروی کار داشته باشد تا پدیده دو شغله و چند شغله بودن در جامعه کمرنگ شود.

وی افزود: بسیاری از جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی به دنبال کار مناسب با حقوق مکفی هستند.این در حالی است که افراد شاغل در شرایط فعلی مجبورند برای تأمین معیشت خود و خانواده‌هایشان به کارهای موقتی و پاره‌وقت روی بیاورند و کارهای تمام وقت معمولاً در اختیار افراد دو شغله قرار می گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هعل IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    6 0
    اين فعالان كارگري كجاين؟متحد نبودن كارگر يعني توسري خوردن
  • مسعود IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    6 0
    شما که لالایی بلدید چرا خوابتان نمی برد شاید روزی صبر مردم تمام شود
  • ریزبین IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    10 0
    مسئولان کشور 36سال است که هزینه های هنگفتی را درتمام عرصه ها با شعارهای دشمن تراش و ارمانهای دست نیافتنی بر دوش مردم تحمیل کرده اند .که در 8سال احمدی نژاد این شعارها و هزینه ها به اوج خود رسید .فتح دنیا انهم با شعارهای احمدی نژادی غیر ممکن است .شعارهای که مورد حمایت هیچکدام از حاکمان عربی و غربی و شرقی و امریکایی نسیت . بارسنگین این هزینه ها بر دوش کشاورزان و حقوق بگیران به ناچار تحمیل می شود تا این مرکب لنگان اقتصاد از حرکت باز نایستد تا شاید گذر زمان و وقوع حوادث تلخ مسئولان خوش خیال ما را بر سر عقل بیاورد .
  • بازنشسته فرهنگی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    بازنشستگان فرهنگی نیز که نصف شاغلین همتراز خود حقوق می گیرند و بیمه خدمات درمانی آنها با شاغلین نیز تبعیض می باشد در این دوران پیری و کهولت که هزینه ها روز بروز افزایش می یابد نیز در وضعیت خوبی نیستند و مدیریت و برنامه ریزی بودجه ریزی را به سمت شاغلین سوق می دهند و دولت و مجلس بازنشستگان فرهنگی بالاخص سال هشتاد و هفت و قبل از آن را فراموش کردند و این روزها فقط به شان و منزلت و ارتقاء و افزایش حقوق شاغلین فکر می کنند که رنگ و بوی تبعیض دارد.!!!!!! و
  • خسرو IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    من یه بازنشسته تامین اجتماعی ام وقتی به پایان اخر سال نزدیک میشویم دوباره همان صحبت های شیرین و امیدوار کننده از مسئولین شنیده میشو و در اخر با تصویب افزایش مبلغ نا چیزی موافقت میشود و دوباره باید منتظر اخبار اخر سال بعد باشیم . قابل توجه مسئولین محترم نظام (در این مملکت قیمت خودرو به 11میلیارد تومان هم رسیده ) بیدار شوید لطفا .
  • حامد IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    عیبی نداره .بزارید دهن مسولان همیشه پر باشد .گور پدر مردم با کارگران. ما کم وکسری از برده ها نداریم که باید تمام اتفاقات اقتصادی یا تحریم ها بر سرمان جاری شود
  • حسین IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    من 9 سال و 6 ماه سابقه دارم حقوقم از 220 هزار شروع شد تا الآن آخرین حکمم نرسیده به یک میلیون است بعدش انواع بیمه ازم کم میشه (از تأمین اجتماعی گرفته، طلایی، حوادث، بیمه عمر) تا 850 هزار برام بمونه، مجرد هم هستم با اینکه کم خرج هستم اما حقوقم با هزار دعا، تا سر برج میرسونم، چند وقتیست معده درد دارم و چندبار فاکتور هم که برای بیمه طلایی می فرستادم، میگن دارو خارجیه و ما طرف قرار داد نیستیم، اگه برای یه سرما خوردگی ساده هم بیمارستان های تأمین اجتماعی بریم دکتر 2 قلم دارو بیشتر نمی نویسند تا 2 روز بعدش به دیدارش بریم. دوست دارم ازدواج کنم اما با این گرانی و توقعات زیاد چطور اللهم عجل لولیک الفرج
  • سیما IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    حقوق کارمندان باید تعدیل بشه وبیاد پایین تا تورم ناشی از این پول بی حد در دست انها کم بشه و قدرت خرید خواه ناخواه بالا بره وگرنه تولید کنند ه آزاد یا باید در کارخانه رو ببنده ودست از تولید بکشه یا نهایتا با اقزایش حقوق کارگران ورشکسته بشه که فکر نکنم هیچ آدم عاقلی بدون اینکه کاری براش ایجاد سود کنه حاضر باشه در کاری سرمایه گذاری کنه