معمولا روزهایی که درطول سال به نام اقشار و اصناف گوناگون نامگذاری شده، بهانه و فرصتی است تا از زحمات و خدمات جمعی، گروهی و صنفی خاص تجلیل و قدردانی شود.

نمایندگان مجلس، سهم بودجه خراسان رضوی را بگیرند

 دهم آذر نیز به احترام بزرگمردی حماسه آفرین (شهیدمدرس) روزمجلس نام گرفته، اما کاش درکارنامه نمایندگان این دوره خراسان رضوی نکته درخشانی بود که به خاطر آن ناچار به تجلیل و تقدیر از این بزرگواران باشیم. البته این بدان معنا نیست که تلاش‌ها و پیگیری‌های برخی نمایندگان را نادیده انگاریم که تاکنون بارها به انعکاس این خدمات پرداخته و ارج نهاده ایم.

درعین حال مشهدالرضا به عنوان مرکز خراسان رضوی، عناوین متعددی همچون دومین کلانشهر مذهبی جهان، پایتخت معنوی کشور و کعبه عاشقان اهل بیت‌(ع) را یدک می‌کشد و قرار است در سال 2017 میلادی پایتخت فرهنگی جهان اسلام هم باشد و این موقعیت مدیون وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) است که همه ما خدمتگزاری درحریم حرمش را بزرگ‌ترین افتخار زندگی خود قلمداد می‌کنیم.

این درحالی است که نبود حمایت‌های دولتی و کارشکنی‌های مرکزنشینان و صدالبته نبود حضور پررنگ نمایندگان استان در عرصه پیگیری و چانه‌زنی، حق مسلم استان و در نتیجه مشهد مقدس همواره درجریان لابی گری برخی و تلاش خستگی ناپذیر برخی دیگر از نمایندگان سایر استان‌ها، تضییع شده و می‌شود.

گواه این مدعا نرسیدن پایتخت معنوی کشور به حداقل سهم واقعی خود از اعتبارات مربوط به زیارت طی سال‌های متمادی است. بودجه‌ای که برای فراهم‌سازی زیرساخت‌های زیارت در سه شهر اختصاص یافته، اما ما سبب شده در توزیع آن عدالت رعایت نشود.

به همین خاطر مشهد مقدس در خدمات‌رسانی مطلوب و رفع مشکلات زائران و مجاوران ناتوان بوده و این موضوع در درازمدت، پیامدهای جبران ناپذیری را در این شهر برجای خواهد گذاشت.

به گفته یکی از همین نمایندگان محترم، تنها بودجه‌های ملی که در اختیار شهر مشهد قرار می‌گیرد، در حوزه‌های حمل و نقل مانند قطار شهری، اتوبوسرانی و حل مسایل حاشیه شهر است که این اعتبارات در اختیار سایر شهرها نیز قرار می‌گیرد.

البته ناگفته پیداست که سهم مشهد از همین اعتبارات نیز بسیار کمتر از سایر شهرها است و دومین کلانشهر کشور همچنان با مشکلاتی بزرگ مانند بحران آب، ترافیک، جاده، بهداشت و درمان، حدود دو هزار پروژه نیمه تمام و گسترش بی رویه حاشیه نشینی، دست و پنجه نرم می‌کند و شهروندان مشهدی بار بیشتر هزینه‌های حضور زائران را به دوش کشیده و می‌کشند.

امید است، مجموعه نمایندگان خراسان رضوی با تمام توان در چند ماه باقی مانده از این دوره وکالتشان، چند گام اما مؤثر در این راه بردارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.