قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی گفت: باید از ظرفیت‌های خوبی که در حوزه پژوهش در خراسان رضوی داریم به خوبی استفاده کنیم تا به نیازهای روز و مدرن برسیم.

خراسان رضوی از ظرفیت خوبی در حوزه پژوهش برخوردار است

به گزارش قدس آنلاین، شانزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی شب گذشته و همزمان با آغاز هفته پژوهش با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی در نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز به کار کرد.

در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه علیرضا رشیدیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌های هفته پژوهش سال 94 با شعار پژوهش و فناوری برگزار می‌شود و یکی از این برنامه‌ها برپایی شانزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی است که بهترین فرصت برای ارائه آثار نخبگان و پژوهشگران است.

وی افزود: در این نمایشگاه بیشترین غرفه‌ها متعلق به ادارات و مجموعه‌های دولتی بود و به همگان توصیه کردیم که خود را به این ادارات و مجموعه‌های دولتی متصل کنند تا مورد حمایت لازم قرار بگیرند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه این نمایشگاه فرصتی مناسب برای برقراری یک ارتباط مناسب و منطقی میان بخش دولتی، بخش خصوصی و نخبگان و دانشمندان است، گفت: باید از این فرصت به‌وجود آمده نهایت استفاده را بکنیم.

رشیدیان تصریح کرد: با تلاش نخبگان و پژوهشگران نفوذ و انتقال آب شیرین را به مناطق شور استان داشتیم و در بحث بهره‌وری ارتقاء آب، برق و گاز هم اقدامات جالب توجهی صورت پذیرفت.

وی تأکید کرد: در پارک علم و فناوری خراسان 140 شرکت فعال هستند و این پارک حمایت لازم را از فناوران، نخبگان و کارآفرینان دارد و حتی معتقیم که ظرفیت پارک علم و فناوری خراسان بیشتر از این هم هست.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه اقدامات مؤثری در جهت رفع مشکلات ازدواج و تولد اولاد صورت پذیرفت، خاطرنشان کرد: در حوزه DNA اقدامات خوبی انجام شد و یکی از مشکلات زوج‌های جوان را در ازدواج‌های فامیلی و همچنین معلولیت‌های جسمی و مادرزادی داشتیم که اکنون شاهد مدیریت و کنترل لازم در قبل از ازدواج هستیم تا شاهد تولد فرزندان معلول و بیمار نباشیم.

رشیدیان گفت: در خراسان رضوی نزدیک به 40 هزار نفر در مقاطع کارششناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند و باید از ظرفیت‌های خوبی که در حوزه پژوهش داریم به خوبی استفاده کنیم تا به نیازهای روز و مدرن برسیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.