قدس آنلاین- تبریز: ورزقان با ۲۰ درجه زیر صفر سردترین نقطه آذربایجان‌شرقی اعلام شد.

آذربایجان‌ یخ بست/ ورزقان ۲۱ درجه زیر صفر رفت

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، چند روزی هست که نزول نعمات آسمانی همزمان با سایر نقاط کشور در آذربایجان‌شرقی برای مردم این خطه خوشحالی و شادی را به ارمغان آورد.

براساس اعلام هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی ورزقان با 20 درجه زیر صفر سردترین نقطه استان آذربایجان‌شرقی اعلام شده که بیشترین دمای این شهرستان نیز 5 درجه زیر صفر گزارش شده است.

محمد اشجعی معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: براساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی از اواخر امروز سامانه بارشی فعالی از جنوب غرب و غرب به کشور وارد شده و روز یکشنبه گستره مناطق بارندگی شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی مناطق جنوب، نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر را فرا می‌گیرد، که بارش در شمال غرب و غرب و مناطق کوهستانی جنوب غرب شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز تا اواخر روز یکشنبه 15 آذر موجب ابرناکی و وزش باد و بارش پراکنده برف به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان آذربایجان‌شرقی می‌شود.

اشجعی اضافه کرد: از روز دوشنبه تا روزهای پایانی هفته جوی پایدار در استان حاکم می‌شود اما کاهش دما و سردی هوا تدوام خواهد داشت.

هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی کم‌ترین دمای تبریز را 10 درجه زیر صفر و بیشترین آن را دو درجه بالای صفر گزارش کرده است.

هوای شهرستان سراب و جلفا 12، هریس 12، بستان‌آباد 13 و چاراویماق 14 درجه زیر صفر گزارش شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.