قدس آنلاین- ایلام: فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: امسال بیش از ۶۰ درصد زائران برای حضور در مراسم اربعین حسینی، از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند.

تردد بیش از ۶۰ درصد زائران از مرز مهران

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سردار حسین اشتری در نشست ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران با بیان اینکه نیروهای قرارگاه اربعین تا پایان آیین های اربعین و بازگشت کامل زائران اربعین حسینی، در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه مستقر خواهند بود اظهار داشت: نیروهای خدوم این ستاد تا برقراری شرایط عادی، به طور مستمر در این سه مرز حضور خواهند داشت و ارائه خدمت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون یک میلیون و 100 زائر از مرزهای مهران، شلمچه و چزابه وارد کشور شده اند، افزود: بیش از 60 درصد زائران از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه مسؤلان تمامی دستگاه ها و نهادها از سال گذشته آماده پذیرایی زائران اربعین حسینی هستند، بیان داشت: همه نیروها تمام توان خود را به میدان آورده اند تا خدمت رسانی بیشتری به زائران ارائه کنند.

سردار حسین اشتری با اشاره به اینکه نیروی انتظامی از یک سال گذشته آمادگی های لازم را در خود ایجاد کرد، یادآور شد: نیروهای ستادی نیز در حوزه های پلیس راهور، پلیس راه و پلیس گذرنامه در چارچوب قرارگاه ظفر تمام توان خود را برای برگزاری باشکوه آیین های اربعین و تأمین امنیت این رزمایش بزرگ شیعیان را بکار بست و همچنان مشغول انجام وظیفه است.

وی با بیان اینکه در سالجاری خلاءها و نواقصی نیز در زمینه خدمات رسانی به زائران مشاهده شد، خاطرنشان ساخت: باید این مشکلات و نارسایی ها توسط نیروهای ستاد اربعین، شناسایی و آسیب شناسی شوند تا از بروز آنها در سال های آینده جلوگیری بعمل آید.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تمجید و تشکر از حضور و مشارکت همه جانبه مردم در زمینه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی، تصریح کرد: بدون شک خلق این حماسه از مبدأ حرکت زائران از تمامی مناطق کشور تا مقصد، بدون همکاری مردم بویژه مردم استان های ایلام و خوزستان میسر نبود و مردم بخوبی پای کار بودند.

سردار حسین اشتری از پلیس عراق برای همکاری مطلوب در زمینه برگزاری آیین های اربعین قدردانی و تأکید کرد: حضور 26 میلیون زائر در این کنگره عظیم شیعی نتیجه همکاری و همراهی مسؤلان دو کشور است که در اوج امنیت و آرامش برگزار شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه علی رغم حجم بالای تردد زائران در ایام اربعین امسال، کوچکترین خلاء و نگرانی امنیتی احساس نشد، اظهار داشت: همکاری، همراهی، همدلی و همزبانی همگانی باعث شد که این امنیت و آرامش برقرار شود.

فرمانده ناجا به ورود اسباب بازی ها و بسته های مشکوک به کشور اشاره کرد و افزود: فروانی این بسته ها بسیار کم بوده و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد و با همکاری مأموران امنیتی این بسته ها شناسایی، کشف و ضبط شده اند.

سردار حسین اشتری با بیان اینکه افراد فرصت طلب و سودجو ممکن است در تمامی مواقع اقدام به انجام حرکات مذبوحانه و تروریستی کنند، بیان داشت: اما با تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، امنیت این روزها بهتر از بقیه ایام سال بود و مشکلات خاصی مشاهده نگردید.

گفتنی است، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز با همراهی استاندار ایلام، فرمانده انتظامی و فرمانده مرزبانی استان، جمعی از فرماندهان انتظامی کشور و مسئولان محلی از پایانه مرزی مهران بازدید کرد و در جریان نحوه خدمات رسانی و اقدام های نیروهای انتظامی و شیوه تردد زائران اربعین در پایانه مرزی مهران، قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.