فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: نیروهای قرارگاه اربعین تا پایان آیین های اربعین و بازگشت کامل زائران حسینی در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه مستقر بوده و تا برقراری شرایط عادی به طور مستمر در این سه مرز حضور دارند.

نیروهای قرارگاه اربعین تا پایان بازگشت زائران در مرزهای سه گانه مستقر هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، سردار حسین اشتری روز شنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران افزود: تاکنون یک میلیون و 100 زائر از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه وارد کشور شده اند که بیش از 60 درصد آنها متعلق به مرز بین المللی مهران است.
وی ادامه داد: مسئولان تمامی دستگاه ها و نهادها از پارسال آماده پذیرایی زائران اربعین حسینی هستند و تمام توان خود را به میدان آورده اند تا خدمت رسانی بیشتری به زائران انجام دهند.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: نیروی انتظامی نیز در سال گذشته آمادگی های لازم را در خود ایجاد کرد و نیروهای ستادی نیز در حوزه های پلیس راهور، پلیس راه و پلیس گذرنامه در چارچوب قرارگاه ظفر تمام توان خود را برای برگزاری باشکوه آیین های اربعین و تامین امنیت این رزمایش بزرگ شیعیان به کار گرفت.
سردار اشتری افزود: امسال خلاء ها و نقص هایی نیز در زمینه خدمات رسانی به زائران مشاهده شد که باید توسط نیروهای ستاد اربعین شناسایی و آسیب شناسی شود تا از بروز آن در سال های آینده جلوگیری شود.
وی با تمجید از حضور و مشارکت مردم در زمینه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی، ادامه داد: بدون شک خلق این حماسه از مبدا حرکت زائران از تمامی مناطق کشور تا مقصد، بدون همکاری مردم به ویژه مردم استان های ایلام و خوزستان میسر نبود.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از پلیس عراق برای همکاری مطلوب در زمینه برگزاری آیین های اربعین قدردانی کرد و گفت: حضور 26 میلیون زائر در این کنگره عظیم شیعی نتیجه همکاری و همراهی مسوولان دو کشور است.
سردار اشتری افزود: خوشبختانه در ایام اربعین و با وجود حجم بالای تردد زائران، کوچکترین خلا و نگرانی امنیتی احساس نشد.
وی در خصوص ورود بسته های مشکوک به کشور نیز گفت: فروانی این بسته ها بسیار کم بوده و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد و با همکاری ماموران امنیتی این بسته ها شناسایی شده است.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: افراد فرصت طلب و سودجو ممکن است در تمامی مواقع اقدام به انجام حرکات مذبوحانه و تروریستی کنند اما با تلاش نیروهای انتظامی، امنیت این روزها از بقیه ایام سال بهتر بود.
سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه با همراهی استاندار ایلام، فرمانده انتظامی و فرمانده مرزبانی استان و جمعی از فرماندهان انتظامی کشور و مسئولان محلی از پایانه مرزی مهران بازدید کرد.
وی همچنین از نحوه خدمات رسانی و اقدام های نیروهای انتظامی و شیوه تردد زائران اربعین در پایانه مرزی مهران دیدن کرد.
براساس اعلام مسئولان ستاد اربعین کشور امسال بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای زمینی کشورمان برای شرکت در آیین های اربعین حسینی به کشور عراق عزیمت کردند.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام از مهمترین کانون های تردد زائران و صادرات کالاهای تجاری و اقتصادی به کشور عراق است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.