قدس آنلاین - یزد : رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: اعتبارات استان از سه محل ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم مختص مناطق کمتر توسعه یافته، دو درصد نفت و گاز مختص به مناطق محروم و تملک سرمایه‌ای استانی تامین می‌شود.

دست سازمان مدیریت در نحوه توزیع اعتبارات باز نیست

به گزارش قدس آنلاین از یزد، حمیدرضا نصیری‌زاده با قدردانی از نماینده یزد و اشکذر بعلت حضور در سازمان مدیریت اظهارداشت : بخاطر الزامات و تکالیف توزیع بودجه، تنها ۳۰۰ میلیارد ریال برای توزیع در اختیار سازمان مدیریت است که باید بین ۱۰ شهرستان استان توزیع شود.

وی افزود: مجموعه این عوامل موجب شد تا تفویض توزیع استانی اعتبارات ماده ۱۸۰ به سازمان مدیریت کشور پیشنهاد شود.

نصیری‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به اعتبارات آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش در سالجاری بیشترین سهم افزایش در اعتبارات عمرانی را داشته است.

رئیس سازمان مدیریت با بیان اینکه افزایش اعتبارات استان نیازمند همگرایی همه مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس فارغ از جهت گیری‌های سیاسی است، تصریح کرد: تحقق و پیگیری این امر ظرف دو سال می‌تواند مسائل استان را بهبود بخشد.

وی با عنوان اینکه در جذب اعتبارات، پیگیری دستگاه‌های اجرایی از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: برخی پروژه‌ها هنوز موفق به اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۲۱۵ نشده‌اند که این امر جذب اعتبارات را با تاخیر روبرو می‌کند.

نصیری‌زاده با بیان اینکه اعتبارات شهرستان یزد در سالجاری نسبت به سال گذشته بهبود یافته، میزان این اعتبارات را ۳۵ درصد اعلام کرد.

 

آینده خوبی برای سازمان مدیریت متصور است

فرماندار یزد نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد حمیدرضا نصیری‌زاده در جایگاه ریاست سازمان مدیریت پس از احیاء ابراز امیدواری کرد تا این سازمان اعتبارات خوبی را برای شهرستان یزد و پروژه‌های بزرگ استان که در این شهرستان مستقر است در نظر بگیرد.

محمود شاکری شمسی با اشاره به سختی کار سازمان مدیریت پس از احیا، گفت: با اقدامات صورت گرفته، آینده خوبی برای سازمان مدیریت متصور است.

در این دیدار که باحضور معاون آمار و اطلاعات و مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری یزد نیز همراه بود درخصوص نحوه توزیع اعتبارات شهرستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.