قدس آنلاین: مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: موسیقی یکی از مولفه های فرهنگی این استان به شمار می آید و به عنوان هنر برجسته استان می تواند ناقل ارزش های فرهنگی به نسل های بعدی باشد

موسیقی یکی از مولفه های فرهنگی خراسان شمالی  است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حسین ثابت قدم وحید در نشست هم اندیشی با هنرمندان موسیقی بجنورد اظهار داشت: یکی از اهداف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ایجاد همدلی، انسجام و وحدت بیشتر بین مردم است که موسیقی می تواند در این زمینه موثر باشد.

وی تصریح کرد: آنچه امروز در موسیقی شنیده می شود ریشه در گذشته دارد و امروز برای حرکت در مسیری که پیش رو داریم از ظرفیت های هنر استفاده کنیم و آسیب های اجتماعی را با استفاده از هنر موسیقی کاهش دهیم که این موارد محقق نخواهد شد مگر با ورود فعالان موسیقی به این عرصه و ما در این راه یاریگر آنان خواهیم بود.

ثابت قدم وحید افزود: توسعه اجرای برنامه های موسیقی محلی استان در وحدت هنری بین مردم موثر است و باعث می شود هنر و فرهنگ و موسیقی با مردم پیوند خورده و اقوام را به هم نزدیک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین گفت: موسیقی کارکرد های چند جانبه ای دارد که هم می تواند آداب و رسوم منطقه را به خوبی به نسل جوان منتقل کند و هم می تواند موجب نشاط جامعه باشد.

حسین ثابت قدم وحید با اشاره به اینکه معاونت هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نگاه ویژه ای به هنر موسیقی دارد به ظرفیت های بالای این استان در این حوزه اشاره و اذعان داشت: در همین راستا تلاش شده است تا به زودی اولین مکتب خانه موسیقی کشور در خراسان شمالی راه اندازی شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در ادامه این جلسه پژوهش در حوزه موسیقی بسیار ضروری خواند و بر توجه به این امر تاکید کرد.

حسن عابدی با اشاره به راه اندازی مکتب خانه موسیقی در استان گفت: هدف از راه اندازی این مکتب خانه توجه به آموزش و پژوهش های موسیقی مقامی، مرکزی برای اهالی هنر موسیقی و گامی در جهت توسعه این هنر در استان می باشد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.