مرجع عالی‌قدر جهان تشیع در پیامی با اشاره به این‌که اسلام، دین صلح و خیرخواه همه بشریّت است، فرمودند: آنهایی که چهره‌ی اسلام را خشن و بداخلاق نشان می‌دهند، فرسنگ‌ها با پیامبر رحمت فاصله دارند.

آنها که چهره‌ اسلام را خشن و بداخلاق نشان می‌دهند، فرسنگ‌ها با پیامبر رحمت فاصله دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ابنا ، کنفرانس بین‌ المللی اربعین امام حسین(ع) و رحلت حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در شهر گلزن کیشان آلمان توسط مرکز اسلامی امام علی(ع) و با حضور دانشمندان، پژوهشگران و محقّقانی از کشورهای مختلف اروپا و با شرکت ملّیّت‌های مختلف مردم برگزار شد. این کنفرانس باشکوه با پیام مرجع عالیقدر شیعه «آیت‌الله صافی گلپایگانی» آغاز شد و با سخنرانی و ارائه مقالات محقّقان و دانشمندان حاضر در جلسه ادامه یافت. معظّم له در این پیام، با اشاره به این‌که اسلام، دین صلح و خیرخواه همه بشریّت است فرمودند: او پیامبر رحمت برای جهانیان است و افسوس و هزاران افسوس که این چهره نورانی را امروز تعدادی جاهل و مغرض که فرسنگ‌ها با پیامبر رحمت فاصله دارند، چهره‌ای خشن و بداخلاق نشان داده و به اسلام و قرآن و پیامبر عالیقدر ظلم وجفا می‌کنند.

ایشان در ادامه اظهار داشتند: در میان دعوت کسانی که در تاریخ بشر برای اصلاحات اجتماعی یا انقلابات بنیادی قیام کرده‌اند دعوتی عالی‌تر و رسالتی انقلابی‌تر و جامع‌تر از رسالت پیامبر اسلام نبوده است.

آیت الله صافی گلپایگانی افزودند که حقیقت دعوت حضرت ختمی مرتبت(ص) دعوت به عدل و احسان ونیکی است که قرآن می‌فرماید: «إِنَّ اللهَ یأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْإِحْسَانِ» و حقیقت آن زنده‌نمودن مکارم اخلاق و محاسن آداب و احیاء روش‌های نیک و پسندیده انسانی می‌باشد که فرمود: «بُعِثْتُ‏ لِأُتَمِّمَ‏ مَكَارِمَ‏ الْأَخْلَاق».‏

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.