عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: تیم مذاکره کننده وعده نتایج مثبت در ۱۰۰ روز اول پس از مذاکرات را داده بود. مردم در انتظار نتایج و اثرات مثبت برجام در زندگیشان هستند.

مردم در انتظار نتایج و اثرات مثبت برجام در زندگیشان هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، محمدحسین صفار هرندی یکشنبه شب در مراسم روز دانشجو که در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد، با اشاره به خصوصیات جنبش دانشجویی بیان داشت: اگر شکل گیری جنبش دانشجویی را در دهه ۲۰ یا ۳۰ بدانیم بیش از ۷۰ سال از عمر جنبش دانشجویی در کشور می گذرد. جنبش دانشجویی از آغاز تا کنون مبدا و آغازگر بسیاری از روشنگری ها در جامعه بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۶ آذر وعدگاه نیروهای دانشجویی آرمان خواه انقلاب است، عنوان کرد: دانشجوی طراز اول انقلاب اسلامی برآمده از متن مردم است، امروز در هر خانواده یک نفر دانشجو است. دانشجو یک جریان جدایی از زندگی مردم نیست.

صفار هرندی با اشاره به خصوصیات دانشجویان و جنبش دانشجویی اظهارداشت: آرمان خواهی بر روی پیشانی جنبش دانشجویی هک شده است. جنبش دانشجویی یک جنبش آرمان خواهد و عدالت خواه است. کسانی که خودشان را در قالب فعال دانشجویی معرفی می کنند نمی توانند جدایی از آرمانها و عدالت خواهی حرکت کنند. متاسفانه کم نیستند دانشجویانی که فارغ از آرمانها قدم برمی دارند و تنها به درس و دغدغه های متفرقه مشغول هستند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی منظومه ای از آرمانهای انقلابی و اسلامی است. سمت و سوی آرمان خواهی متوجه ارزشهای بنیادی است که مردم قبول دارند که در سطر آن اسلام و دین قرار دارد.

وی افزود: علیرغم تصورات اشتباهی که برخی نسبت به جنبش دانشجویی دارند، نظر سنجی ها نشان می دهد جریان دانشجویی یک جریان آرمان خواه مذهبی است. بین ۶۰ تا ۸۰ درصد دانشجویان جنبش دانشجویی و فعال علاقه مذهبی دارند. در حالی که برخی سعی دارند باور غلط را در جامعه و دانشجویان نهادینه کنند که جنبش دانشجویی یک جنبش استقلال طلب با گرایش کمی به سمت و سوی مذهب است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آرمان خواهی متاثر از نگاه اعتقادی، روحیه انقلابی و گریز از محافظه کاری را خصوصیات بارز جنبش دانشجویی عنوان کرد و افزود: دانشجو اهل تشخیص به موقع است. یعنی بصیرت دارد. جامعه هر زمان نیاز به دانشجو داشت دانشجویان وارد عرصه شدند.

وی با بیان اینکه در زمان انقلاب دانشگاه ها در جریان انقلاب تعطیل شدند، گفت: دانشجویان همصدا و همراه با مردم در زمان انقلاب حرکت کردند و جنبش دانشجویی با حضور در میان مردم جنبش انقلابی تاثیرگذاری را ایجاد کرد.

وی ضمن برشمردن خصوصیات جنبش دانشجویی خاطرشان کرد: دانشجویان آرمان خواه هر زمان فتنه ای در کشور رخ داده با حضور در میان مردم اقدام به روشنگری و شفاف سازی فضای ملتهب کشور کرده اند.

صفارهرندی با تاکید بر اینکه دانشجو در هر لحظه وظیفه اصلی خود را می فهمد. بیان داشت: دانشجویی که صرفا سرش در کتاب درسی باشد و اتفاقات کشور و جهان بیگانه باشد در طراز انقلاب اسلامی نیست و در طراز نظام شاهنشاهی گام برمی دارد. در زمان انقلاب رئوسای دانشگاه ها سعی داشتند با ایجاد دغدغه های متفرقه دانشجویان را در انقلاب و رخدادهای کشور دور نگه دارند.

میزان مطالعه کتب غیردرسی در میان دانشجویان نگران کننده است

وی با ابراز تاسف ار آمار پایین سرانه مطالعه کتب غیردرسی در میان دانشجویان اظهارداشت: میزان مطالعه کتاب های غیردرسی میان دانشجویان در قواره و اندازه جنبش دانشجویی نیست. بسیاری به سایت خوانی و پیامکها و شبکه های اجتماعی اکتفا می کنند. اگر سقف دانسته های دانشجویان در این حد باشد درجا خواهیم زد. علیرغم این احوالات خوشبختانه در مقایسه با دانشجویان سایر کشورها وضعیت بهتری داریم ولی باید بیشتر از گذشته به مقوله مطالعه بپردازیم.

وی خواستار توجه بیشتر بسیج دانشجویی به مقوله مطالعه کتب غیردرسی در میان دانشجویان شد و افزود: بسیج دانشجویی باید یک سیر مطالعه را در میان دانشجویان تعریف کند تا دانشجویان با هر ذائقه و تفکری به کتاب خوانی علاقه مند شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابرازداشت: دانشجو آزادی خواه است، اما این آزادی خواهی با بی بند و باری فرق دارد. برخی سعی دارند آزادی خواهی را به انحراف بکشانند. آزادی خواهی باید در مقابله با زورگویی تجلی داشته باشد.

برخی شعار استبدادی سر می دهند ولی پناهگاهشان قدرت های استکباری است

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم بیان داشت: برخی شعار استبدادی سر می دهند ولی پناهگاه شان قدرتهای استکباری است. این چگونه آزادی خواهی است؟ امروز برخی می آیند و سعی دارند تعریف استقلال را تغییر دهند.

وی در پاسخ به سئوالی که مقام معظم رهبری شروط ۹ گانه ای را برای توافقات گذاشته بودند و پس از توافات برجام را موفقیت آمیز خواندند چرا؟ بیان داشت: قدرتهای بزرگ دنیا در مقابل ایران توان ایستادگی را نداشتند و مجبور به نشستن پای میز مذاکره شده اند. این ایستادگی نشان از آزادی خواهی و عدالت خواهی ملت ایران دارد. کشورهایی که حقوق هسته ای ایران را به رسمیت نمی شناختند امروز به فعالیت های صلح آمیز ایران رسمیت داده اند.

صفار هرندی بیان داشت: دولت در زمان انتخابات وعده حل تحریمها را داد و پس از انتخابات و با روی کار آمدن دولت انتخابی مردم، رهبری هم موافقت کردند تا دولت بر اساس برنامه های ارائه شده در سیاست خارجی با رعایت چارچوب های کلی نظام حرکت کند.

وی افزود: دولت وعده حل مشکلات پس از برجام را داده بود ولی هنوز محقق نشده و مردم همچنان چشم انتظار تاثیرات مثبت برجام در زندگیشان هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.