مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی گفت: ظرفیت قطارهای مشهد در مسیرهای رفت و برگشت برای دهه پایانی صفر ۵۳ هزار و ۲۱۰ نفر افزایش دارد.

افزایش ۵۳ هزار نفری ظرفیت راه‌آهن مشهد در دهه پایانی صفر

به گزارش قدس آنلاین، محمد‌هادی ضیایی‌مهر در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: برای بهبود خدمات‌رسانی به زائران بارگاه منور رضوی در دوران شهادت امام رضا (ع) تمام توان راه آهن به کار برده شده و 706 رام قطار از تاریخ هفدهم تا بیست و دوم به ظرفیت مسافربری راه آهن مشهد افزوده شده است.

وی تصریح کرد: این تعداد به جز 83‌رام قطار روزانه‌ای است که به صورت ورود و خروج به امر جابه‌جایی مسافر در مشهد مبادرت داشته و به 40 هزار نفر امکان جابه‌جایی می‌دهند.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی افزود: 48 رام قطار از این تعداد برای جابه‌جایی مسافران درون استانی در نظر گرفته شده که با ظرفیت 33 هزار و 18 نفر به زائران و مسافران درون استانی از جمله هیئت‌های مذهبی و بازگشت زائران پیاده خدمات رسانی می‌کنند.

ضیایی مهر بیان کرد: شهرهای داخل استانی که برای آنها قطار فوق‌العاده در نظر گرفته شده سرخس، نیشابور، فیروزه، خوشاب و سبزوار هستند، همچنین 28 رام قطار فوق‌العاده با ظرفیت 20 هزار و 192 نفر به صورت ورود و خروج برای شهرستان‌های خارج از استان شامل تهران، تبریز، مراغه، میانه وزنجان برای شهر مشهد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به بسیج‌کردن تمام ظرفیت راه‌آهن خراسان‌رضوی برای خدمات رسانی به زائران بارگاه منور رضوی، خاطرنشان کرد: تمهیداتی در نظر گرفته شده که بنا بر آن هیچ گونه افزایش قیمت بلیطی برای راه آهن در دستور کار قرار ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.