قدس آنلاین: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اعلام کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۱۵۸ موقوفه جدید به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در استان اصفهان وقف شد که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

۱۵۸ موقوفه جدید به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در اصفهان وقف شد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت‌الاسلام رضا صادقی با اعلام این خبر در نشست خبری خود با خبرنگاران در آستانه ی هفته وقف، گفت: اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برای هفته وقف نام هایی چون وقف همدلی و همزبانی، قرآن و سنت نبوی، اجرای امینانه نیات واقفین، علم و فناوری و نقش حوزه انتخاب کرده است که هر روز برنامه خاصی با توجه به نام آن انتخاب شده دارد.
وی با تشریح برنامه های هفته وقف ، ادامه داد: همایش رضویون در روز شهادت امام رضا(ع) در امامزاده اسحاق هرند و برپایی نشست تخصصی وقف بانوان در استانداری، برگزاری نشست تخصصی جامعه مهندسین، و همایش یاوران وقف و تجلیل از اصحاب رسانه، حضور وزیر دادگستری به عنوان سخنران ویژه در امامزاده آقا علی عباس با تجمع هیئت‌های مذهبی ، سخنرانی مدیران اوقاف شهرستان‌‌‌ها پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری چهارمین جشنواره سراسری فرهنگ و هنری "وقف چشمه همیشه جاری" با محوریت هشت موضوع می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: یکی از مهم ترین نیازهای امروز وقف در امر قرآن، برنامه‌های قرآنی و گسترش فرهنگ قرآنی است.
صادقی با اشاره به نقش مهم وقف در اقتصاد مقاومتی افزود: وقف یکی از مصادیق واقعی اقتصاد مقاومتی است، ترویج فرهنگ وقف در امر اقتصاد مقاومتی بسیار تاثیرگذار است.

وی اظهارداشت: یکی از مشکلات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بدهی‌های ادارات و ارگان‌‌های دولتی به اوقاف است که این ادارات شامل آموزش و پرورش، اداره کل جوانان و ورزش، نیروی انتظامی، سپاه، اداره اطلاعات و بنیاد شهید است که نیروی انتظامی، سپاه و اطلاعات اجاره بهای موقوفات خود را به موقع پرداخت می کنند.

صادقی آموزش و پرورش را با حدود 5 میلیارد تومان بدهی، بزرگ ترین بدهکار اوقاف دانست.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به 158 وقف جدید به ارزش 30 میلیارد تومان در 9 ماه نخست سال 94 تاکید کرد: نسبت به سال گذشته با رشد 20 درصدی مواجه بودیم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعداد وقف‌‌های جدید به تعداد 250 وقف برسد.
وی یادآور شد:  اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به واسطه عملکرد در سال 93، رتبه نخست کشوری را در تمامی زمینه‌ها کسب کرده است و خوشبختانه در 9 ماه نخست سال 94 نیز این رتبه همچنان حفظ شده است.
صادقی یکی از اولویت‌های ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه اخذ سند موقوفات دانست و خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در سال 93، یک هزار و 22 سند برای موقوفات اخذ کرده است،همچنین اخذ سند موقوفه ملک در خمینی‌‍شهر با 7 هزار و 300 مستاجر اعم از زمین‌های مسکونی، کشاورزی و تجاری بخشی از آن است که از مهم ترین موقوفات محسوب می‌شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ورزشگاه تختی اصفهان را هم موقوفه در راستای فرهنگ غدیر و علوی دانست.

وی در پایان حفظ و نگهداری ابنیه تاریخی را یکی از وظایف خود عنوان کرد و گفت: اداره کل اوقاف آمادگی کامل خود را در راستای حفظ، نگهداری، احیا، مرمت و آبادانی ابنیه تاریخی با نظارت میراث فرهنگی اعلام می‌دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.