قدس آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تاریخ کشور ما برگ‌های بسیار زرینی از همراهی دانشجویان با ملت دارد که پیشتازی در گشودن راه‌های و رسیدن به قله های بلند موفقیت از جمله این افتخارات است که امروز هم باعث شده تا به راحتی بتوانیم بگوییم که در عرصه‌های مختلف علمی دانشجویان در تراز کشورهای پیشرفته قرار دارند.

برگ‌های زرینی از همراهی دانشجویان با ملت در تاریخ ایران وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سردار حسین دهقان در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان تصریح کرد: روز دانشجو به عنوان نماد استقلال ملت ما و منافع و منابع ماست؛ ملتی که تا مدت‌ها زیر سیطره آمریکا قرار داشت و آنها با بی‌رحمی تمام ملت ما را تحقیر می‌کردند؛ لذا واقعه 16 آذر از طرف دانشجویانی که مخالف حضور آمریکایی‌ها در کشور بودند با یک تحلیل و آگاهی صحیح نسبت به رخدادهای سیاسی و امنیتی در کشور رخ داد.
وی با بیان اینکه دانشجویان، فریاد عزت و استقلال سر دادند و به نظام سلطه و حاکمیت وقت اعتراض کردند، افزود: نظام شاهنشاهی که این اتفاق را یک اعلام خطر بر ضد خود می‌دانست واکنش شدیدی نسبت به این واقعه نشان داد و با چنگ و دندان نشان دادن خونین مانع از انتشار این موج حیات‌بخش به جامعه بزرگ ایران شد اما آنها غافل بودند که هرجا خونی به ناحق ریخته شود بذر آگاهی در آنجا می روید و عرصه را برای متجاوزان تنگ می‌کند؛ به همین علت ملت ما این روز بزرگ را گرامی می‌دارد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: تاریخ حرکت دانشجویی ثابت کرده است که حرکت دانشجویان در دوران قبل از انقلاب و دوران مبارزه برضد استبداد بسیار چشم‌گیر بوده و تعداد بسیاری از دانشجویان در سنگر شهادت همچون ستارگان درخشیدند.

وی ادامه داد: اگر امروز نهادهای مختلف دانشجویی تمامی بار انقلاب را بر دوش استوارشان دارند، همه آن را مدیون زحماتی هستند که دانشجویان ما در نهادهای مختلف پیش از انقلاب متحمل شدند.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه روزی نگران شکل‌گیری تشکل‌های ضد امنیتی بودیم که دانشجویان را از همراهی با انقلاب بازدارند اما امروز می‌بینیم که همین دانشجویان بودند که انقلاب فرهنگی را همیاری کردند و همراه با توسعه جریان انحرافی در داخل کشور با ابتکار خود به تسخیر لانه جاسوسی پرداختند و مانع از رسوخ تفکری غلط در کشور شدند که نخستین پیامد این حرکت شکستن هیمنه امریکا بود.
دهقان گفت: در دوران جنگ هم دانشجویان در بسیاری جبهه ها از فرماندهان جنگ بودند و در دوران مبارزه، با دانش خود به دنبال عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی بودند و با همه موجودیت خود از سرمایه های کشور دفاع کردند.
وی افزود: امروز نیز دانشجویان در محضر رهبر انقلاب می ایستند؛ با ایشان سخن می گویند و حتی ایشان را با آزادی تمام نقد می کنند؛ همچنین مردمی بودن و در خدمت مردم بودن از دیگر ویژگی های دانشجویان است که در دوران مبارزه و جنگ با حضور در مناطق عملیاتی نشان داده شد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه تاریخ کشور ما برگ‌های بسیار زرینی از همراهی دانشجویان با ملت دارد، اظهار کرد: پیشتازی در گشودن راه‌های و رسیدن به قله های بلند موفقیت از جمله این افتخارات است که امروز هم باعث شده تا به راحتی بتوانیم بگوییم که در عرصه‌های مختلف علمی دانشجویان در تراز کشورهای پیشرفته قرار دارند.
وی با بیان اینکه امروز دانشجویان در الگوی اقتصاد مقاومتی نیز حضوری فعال دارند، گفت: تشکل‌های دانشجویی باید فعال باشند، دانشجو نباید پیاده نظام و ابزار جریان‌های سیاسی باشد که به دنبال منافع خود هستند.
دهقان با اشاره به اینکه دانشجویان باید در حوزه علمی و دانش اندوزی گام‌های بلندتری بردارند، افزود: نقد سازنده انتظاری جدی است که دانشجویان باید با روحیه آزادی خواهی خود آن را برآورده کنند؛ همچنین تمرین کار جمعی برای پذیرش مسوولیت‌ها در آینده کشور از دیگر انتظاراتی ما از دانشجویان است.
وی تصریح کرد: از 12 سال پیش، نظام سلطه علیه نظام و ملت ما پرونده ای را گشود تا به نقطه‌ای برسیم که ملت ما به عنوان عامل مخل صلح امنیت جهانی قلمداد شود و تحت فشار قرار بگیرد؛ آنها همه منابع‌شان را در این جهت قرار دادند و پرونده کاملی برای ایجاد یک اجماع جهانی بر ضد کشور ما ایجاد کردند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: ما به دنبال سلاح نبودیم نه آنکه به لحاظ علمی قادر به ساخت آن نباشیم بلکه هدف ما دستیابی به سلاح هسته ای نبود.
وی افزود: آژانس برنامه‌های مختلفی را دنبال کرد تا آنکه در سال 92 ما آمادگی خود را برای ارائه هر سند معتبری بر ضد ادعاهای آنان ارائه کردیم؛ ولی آنها تا امروز هیچ سندی را در راستای تلاش ما برای دستیابی به سلاح ارائه نکردند.
دهقان اظهار کرد: این مذاکرات ادامه پیدا کرد تا به برجام رسید و دنیا پذیرفت که ما دارای فناوری غنی‌سازی اورانیوم باشیم و غنی‌سازی و توسعه تکنولوژی و حتی قدرت هسته ای خود را در اختیار بگیریم.
گفتنی است، این مراسم با حضور استاندار اصفهان و همسر و دو فرزند شهید احمدی یکی از شهدای مدافع حرم برگزار شد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.