مدیرکل راه آهن خراسان رضوی از رشد ۴۱ درصدی ظرفیت قطارهای ورودی و خروجی به مشهد در ایام پایانی ماه صفر خبر داد و گفت: هیچ گونه افزایشی در قیمت بلیت و خدمات نداریم.

  ظرفیت قطارهای مشهد در ایام پایانی ماه صفر افزوده می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راه آهن خراسان رضوی، محمد هادی ضیایی مهر اظهار کرد: در راستای تسهیل در جابه جایی مسافران و زائران حضرت رضا(ع) در ایام دهه پایانی ماه صفر و حضور هر چه بیشتر این زائران در مراسم سوگواری در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بسیج تمامی امکانات ناوگان مسافری، علاوه بر ظرفیت های جاری ظرفیت قطارهای خود را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: در حالت معمولی ظرفیت راه آهن خراسان رضوی روزانه ۸۲ رام قطار با ظرفیت جابه جایی چهار هزار مسافر در روز به صورت رفت و برگشت را دارد اما به دلیل رفاه حال زائران امام رضا(ع) از تاریخ ۱۷ تا ۲۲ آذرماه مصادف با ایام پایانی ماه صفر ۷۶ رام قطار مسافری فوق العاده با ظرفیت بیش از ۵۳ هزار نفر به صورت ورود و خروج به مشهد برنامه ریزی و پیش بینی شده است که این مسئله نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۴۱ درصدی برخوردار است.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی افزود: از این ظرفیت فوق العاده ایجاد شده ۴۸ رام قطار حومه ای با ظرفیت بیش از ۳۳ هزار نفر درون استانی جهت جابه جایی هیئت های مذهبی به خصوص در برگشت زائران پیاده به شهرستان های سرخس، نیشابور، فیروزه، خوشاب، سبزوار، جوین و جغتای خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۲۸ رام قطار با ظرفیت بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت رفت و برگشت برون استانی از شهرستان های تهران، تبریز، مراغه، میانه و زنجان به مشهد برنامه ریزی شده است.

ضیایی مهر بیان کرد: در راستای ظرفیت و بهره مندی بیشتر زائران حضرت رضا(ع) از خدمات ریلی در این ایام علاوه بر همت و تلاش مضاعف جهت ارتقاء کیفیت خدمات، هیچ گونه افزایشی در قیمت بلیت و خدمات نخواهیم داشت.

قابل ذکر است با توجه به حجم بالای ترافیک قطارها به مشهد مقدس در این ایام و در راستای آمادگی حداکثری در خدمت رسانی شایسته به زائران امام رضا(ع) و نظارت بیشتر بر روند خدمت رسانی، ستاد ویژه ای به سرپرستی مدیرکل راه آهن خراسان رضوی و با حضور تمامی واحدهای بخش دولتی و خصوصی تشکیل شده است و در این ایام به صورت شبانه روزی آماده خدمت خواهند بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.