معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر، در شهر ها و روستاهای موقوفه امام رضا(ع) مراسم سوگواری و عزاداری بر پا می شود.

اجرای مراسم عزاداری دهه پایانی صفر در اراضی موقوفه امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری دهه پایانی ماه صفر آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین «سید جلال حسینی» با بیان این مطلب گفت: این مراسم عزاداری با هماهنگی ادارات املاک و اراضی آستان قدس رضوی در شهرهای تایباد، رفسنجان، دامغان، گناباد، تربت حیدریه، سرخس، درگز، نیشابور ، انابد و روستاهای بیلوند، میهمان شهر، همت اباد و جعفرآباد کاشمر برگزار خواهد شد.
وی هدف از اجرای این برنامه های مذهبی را ترویج سبک زندگی رضوی، تکیه بر احیای شعائر اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر در روستا ها و اراضی موقوفه امام رضا (ع) عنوان کرد.
حسینی تصریح کرد: برپایی جلسات سخنرانی و مرثیه سرایی با حضور گسترده عموم مردم و اعزام 14 سخنران و مداح برجسته به اراضی موقوفه امام رضا(ع) از جمله برنامه های این مراسم عزاداری است.
وی ادامه داد: عزاداری و سوگواری ایام دهه پایانی صفر در اراضی موقوفه امام رضا(ع) از 18آذر مصادف با شب رحلت پیامبر گرامی اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) آغاز و تا شب شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع) ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.