وزیر صنعت گفت: با اجرای برجام ۳ خودروسازی از سوئد، آلمان و فرانسه براساس توافق صورت گرفته در ایران حضور می‌یابند و با خودروسازان ایتالیا و ژاپن نیز در حال تفاهم در مراحل اولیه هستیم.

توافق با ۳ خودروساز از آلمان، سوئد و فرانسه برای ورود به ایران پس از برجام

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم،  محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه همایش توسعه همکاری‌های تجاری ایران و فنلاند در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر تفاهمات صورت گرفته دو کشور گفت: این نشست دوجانبه منجر به تفاهمنامه‌ای میان دو کشور نشد اما چندسالی است که روابط دو کشور به حداقل کاهش یافته است.

وی افزود: فنلاندی‌ها در بخش‌های مختلفی مانند جنگل، محیط زیست، انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت‌های خوبی دارند به‌طوری که مقام اول تا سوم در زمینه‌های مختلف محیط زیستی در اختیار آنهاست.

وزیر صنعت یادآور شد: به همین منظور ملاقاتی بین خانم ابتکار و فعالین بخش محیط زیست فنلاند در سفر اخیر برگزار می‌شود.

نعمت‌زاده تصریح کرد: امیدواریم که با حضور 100 شرکت فنلاندی که به‌گفته سفیر فنلاند بزرگترین هیئت اقتصادی اعزامی از این کشور است، بتوانیم با حضور شرکت‌های ایرانی زمینه‌های همکاری را تعریف کنیم.

وی همچنین یادآور شد که جلسات تخصصی بین شرکت‌های ایرانی و فنلاندی برگزار می‌شود تا بتوان به‌صورت جزیی‌تر با یکدیگر گفت‌وگو کرد.

وزیر صنعت اظهار کرد: فنلاندی‌ها علاقه‌مند به همکاری در زمینه‌های جنگل، محیط زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر و تصفیه آب و فاضلاب در ایران هستند.

نعمت‌زاده افزود: در نشست دوجانبه میان طرفین پیشنهاد برگزاری سمیناری در اسفندماه در ایران با حضور وزیر محیط زیست و کشاورزی فنلاند و فعالین بخش خصوصی این کشور در ایران و با اسپانسری یک بانک ایرانی برگزار شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگر تسنیم مبنی بر اینکه با چه کشورهایی برای همکاری مشترک در بخش خودرو و صادرات 30 درصدی این محصول توافق شده است، گفت: اجازه دهید نام آن کشور را نگویم زیرا در یک ماه آینده با امضا شدن توافقنامه نام آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزیر صنعت افزود: تفاهمنامه‌هایی با این شرکت‌ها انجام شده است و آنها نیز منتظر اجرای برجام هستند.

نعمت‌زاده در پاسخ به دیگر سؤال تسنیم درباره اینکه آیا شرکت‌های توافق‌شده از فرانسه هستند یا خیر، اظهار کرد: با فرانسه، آلمان و سوئد تفاهم‌نامه‌ای داشته‌ایم و با کشورهای دیگری مانند ایتالیا و ژاپن همکاری خواهیم داشت اما با دو کشور ایتالیا و ژاپن در حال طی مراحل اولیه هستیم.

وی درباره استیضاح خود در مجلس گفت: من نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم که استیضاح می‌شوم یا خیر و مجلس در این زمینه مختار است. من به وظایف خود عمل خواهم کرد.

* دریافت کارت زرد سوم را وارد نمی‌دانم

وزیر صنعت در پاسخ به تسنیم اظهار کرد: قطعاً دادن کارت سوم به خود را درست نمی‌دانم زیرا همه آنها اتهامی بیش نبود.

وی افزود: بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات در جریان این امور هستند. وضعیت آن آقا معلوم است و با دولت مخالف است و هرروز یک بهانه‌ای دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.