قدس آنلاین – یزد: سرپرست معاونت فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از افزایش ٣٠٠ درصدی خرید کتاب برای این استان طی دو سال گذشته خبر داد.

افزایش ٣٠٠ درصدی خرید کتاب برای استان یزد

به گزارش قدس آنلاین از یزد، سید خلف حوتی‌نژاد با اشاره به تصمیم‌گیری برای برگزاری جشنواره روستاهای دوستدار کتاب اظهار داشت: ٢٠٨ طرح و اثر به دبیرخانه رسیده که این تعداد هم به لحاظ آمار و هم به لحاظ کیفیت اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به آثار و ویژگی‌های آثاری که برای این جشنواره ارسال می‌شود، بیان کرد: بومی طرح‌ها و قابل الگوبرداری بودن آنها، مهم‌ترین آیتم در انتخاب است.

حوتی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکی از اتفاقات خوبی که طی چند سال اخیر در حوزه کتاب در استان یزد افتاده است، عنوان کرد: یکی از اتفاقات خوب، افزایش ٣٠٠ درصدی خرید کتاب برای استان یزد بوده و توانسته‌ایم کتاب‌های نویسندگان استان را بهتر و بیشتر خریداری کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: کمیته خرید کتاب در استان یزد راه‌اندازی شده و رویکرد آن بها دادن به مسائل فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های مختلف است.

حوتی‌نژاد یادآور شد: تفویض اختیار چاپ کتاب به استان یزد نیز از اتفاقات خوبی بود که در حوزه کتاب استان یزد افتاد و امیدواریم بعد از این بتوانیم شاهد تفویض اختیار مجوز صدور کتاب در هر استان باشیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه برای خانواده بزرگ و مظلوم نشر، هر سال فرصتی ایجاد می‌شود تا از تلاش‌های آنها تقدیر کنیم، اظهار داشت: صنعت نشر در استان یزد باید به جایگاه واقعی خود دست یابد.

حوتی‌نژاد در این مراسم همچنین به بیان طرح‌های اجرا شده یا در دست اجرا در حوزه کتاب پرداخت و افزود: طرح کتاب درمانی با زندان‌ها اجرا و در آن تلاش شده کتاب به عنوان منبعی برای تفکر و اندیشه‌ای جدید در اذهان به زندانیان معرفی شود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.