در ایام دهه پایانی ماه صفر و شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ایستگاه استقبال از زائران پیاده « شمس الشموس » در ۵۰ کیلومتری شهر مشهد آماده پذیرایی از زائران پیاده حرم علی بن موسی الرضا(ع) می باشد.

 ایستگاه «شمس الشموس» آماده پذیرایی از زائران پیاده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری دهه پایانی صفر آستان قدس رضوی، مسئول ایستگاه شمس الشموس در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این ایستگاه در جنب پاسگاه اسماعیل آباد روستای ساغروان توسط نیروهای انتظامات حریم حرم برپا شده است.
براتعلی بابائی تصریح کرد: 70 نفر از نیروهای افتخاری این اداره در 3 شیفت و به صورت 24 ساعته در ایستگاه به زائران پیاده ای که در این مسیر تردد می کنند ارائه می دهند.
وی با بیان این مطلب که استفاده از امکانات و خدمات این ایستگاه به دو روش امکان پذیر است افزود: هیئات و دسته جاتی که قبلا برای استفاده از این خدمات اطلاع داده اند می توانند در تاریخی که اعلام شده است از امکانات و خدمات این این مرکز از قبیل اسکان و غذای گرم استفاده کنند
مسئول ایستگاه شمس الشموس در ادامه گفت: در طول روز واحد سیار این مرکز دو مرتبه مسیر منتهی به ایستگاه شمس الشموس را بررسی می کند و گروه ها و دسته جاتی که در راه بوده و قبلا مسیر حرکت خود را به مسئولین اطلاع رسانی نکرده اند شناسایی و به ایستگاه برای استقبال از آنان اطلاع می دهند.
وی با اشاره به خدمات و امکاناتی که زائران می توانند در این ایستگاه استفاده کنند افزود: این ایستگاه با در اختیار داشتن بالغ بر 600 مترمربع فضای سرپوشیده، ظرفیت پذیرایی از 500 نفر برای اسکان و 1500 نفر در وعده های غذایی روزانه را دارا می باشد. همچنین با استقرار تیم پزشکی در این ایستگاه، یک پزشک و چند پرستار به صورت شبانه روزی به زائران خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می دهند
بابائی با بیان این مطلب که در این ایستگاه از فعالیت فرهنگی فراموش نشده است افزود: از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی مبلغین خواهر وبرادر برای برنامه های فرهنگی نظیر برگزاری نمازهای یومیه، پاسخگویی به مسائل شرعی، برگزاری مسابقات فرهنگی و اهدای جوایز به این ایستگاه اعزام شده اند.
لازم به یادآوری است: معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی رضوی در ایام دهه پایانی صفر 35 ایستگاه ویژه استقبال از زائران در داخل شهر و 10 ایستگاه در جاده های منتهی به شهر مشهد برای پذیرایی و اسکان زائران تدارک تدارک دیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.