بیزینس اینسایدر در گزارشی مدعی شد سامانه جدید موشکی آمریکا، به منظورمقابله با موشک‌های بالستیک ایران راه‌اندازی می‌شود.

گزارش بیزینس اینسایدر: آمریکا علیه موشک‌های بالستیک ایران تجهیز می‌شود
به گزارش قدس آنلاین به نقل از خیرنگاران جوان؛ وب سایت بیزینس اینسایدر در گزارشی به قلم "آرمین روزن" نوشت: مقامات دفاعی آمریکا از انتشار خبر آزمایش مخفیانه موشک بالستیک ایران حیرت زده شدند. فرماندهان نظامی آمریکا به این باور رسیده‌اند که ایران موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و در آینده نیز هیچ بعید نیست موشک‌های جدیدی را مورد آزمایش قرار دهد. دریاسالار "جیمز سایرینگ،" رئیس آژانس دفاع موشکی آمریکا، سال گذشته به نمایندگان کنگره هشدار داده بود، ایران به زودی موشک دوربردی خواهد ساخت که قادر است به آمریکا نیز برسد. 
معاون دفاعی وی نیز گزارش به کنگره ارائه کرد که نشان می‌داد ایران به دانش ساخت موشک‌های بالستیک میان برد و دور برد دست یافته است، همچنین تهران سامانه تسلیحات فضایی دوربرد خود را تقویت می‌کند. با توجه به اینکه ایران چند فضاپیما را مورد آزمایش قرار داده است، به نظر می‌رسد این کشور تلاش می‌کند فضاپیماهایی با قابلیت حمل موشک‌های بالستیک برای دسترسی به آمریکا تولید کند.
وزارت دفاع آمریکا –پنتاگون – در حال توسعه و تجهیز سامانه دفاع موشکی آمریکا است تا به تهدیدات احتمالی از سوی ایران مقابله کند. سامانه MKV –خودروهای کُشنده – تا سال 2020 به بهره برداری کامل می‌رسد. این کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه دفاع موشکی آمریکا است که به ادعای کارشناسان برای پاسخ به تهدیدات موشکی ایران راه اندازی می‌شود.
دو مقام آمریکایی دوشنبه مدعی شدند ایران ماه گذشته میلادی یک موشک میان‌برد بالستیک را آزمایش کرده که این موضوع بر خلاف دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بوده است.
این دو مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده است اعلام کردند: آزمایش موشکی ایران 21 نوامبر (30 آبان) انجام شد. یکی از این دو مقام گفت که موشک آزمایش شده در داخل ایران شلیک شده است.
فاکس نیوز روز دوشنبه به نقل از منابع اطلاعاتی غربی مدعی شد این آزمایش نزدیک به چابهار صورت گرفت.
این موشک با نام قدر 110 دارای برد 1800 تا 2000 کیلومتر است. به گفته منابع غربی این موشک نمونه به روز رسانی شده شهاب 3 بوده و مشابه موشک هدایت شونده‌ای است که در 10 اکتبر (18 مهر) بوسیله ایران آزمایش شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    خيلي گزارش مسخره ايست . كشوري كه بزرگترين دارنده سلاح هسته ايست . كشوري كه تنها كشور استفاده كننده از سلاح هسته ايست مي خواهد خودش را در برابر موشك هاي ايران تجهيز كند؟ البته اگر منظورش موشك لا الله الا الله و محمد رسول الله و علي ولي الله است خوب ما خودمان هم كمكش مي كنيم اصلا جمهوري اسلامي هدف اصلي اش همين است اما اگر منظورش سلاح هاي غير متعارف است كه اولا آنچه ما داريم دفاعي است و ما از آنها جز در دفاع از خودمان استفاده نكرده و نخواهيم كرد . در ثاني شيطان وقيح تر و گستاخ تر از آنست كه كه در مورد شيطنت هايش اطلاع رساني كند مگر آنكه بخواهد شيطنت كند ....