انتشارات آستان قدس رضوی به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام رضا(ع) کتاب‌های برگزیده خود را شامل عنوان کتاب کودک و بزرگسال در زمینه سیره و سبک زندگی رضوی به علاقه مندان معرفی و پیشنهاد می‌کند.

بسته کتاب‌شناسی هشتمین خورشید امامت معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین و به‌نقل از روابط عمومی و تبلیغات به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، این انتشارات به‌عنوان مجموعه‌ای فرهنگی با دغدغه‌های دینی و ترویجی نسبت به تولید و انتشار کتاب‌هایی در زمینه‌های مختلف دینی و اعتقادی به ویژه در حوزه علوم رضوی اقدام کرده است که به مناسبت ایام شهادت امام رضا(ع) تعدادی از برگزیده های این عناوین معرفی می‌شود.

بر این اساس و با وجود نیاز جامعه در افزایش معرفت نسبت به شیوه رفتاری اهل بیت(ع)، کتاب «امام رضا(ع) و زندگی» توسط انتشارات آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است که با توجه به استقبال گسترده مردم در سراسر کشور، این کتاب با گذشت یک سال از چاپ نخست و انتشار آن، بیش از یک میلیون تیراژ در چهار دوره تجدید چاپ شد.

این کتاب که نوشته مهدی غلامعلی است، مجموعه‌ای از احادیث ارزشمند امام رضا(ع) در ارتباط با سیره و سبک زندگی رضوی برای اثبات امامت و جایگاه والای ایشان را دربر می گیرد.

مجموعه کتاب هشت جلدی «زائر رضوی» که در سال جاری توسط انتشارات آستان قدس رضوی در راستای همراهی و همگامی هرچه بیشتر با زائران حرم مطهر رضوی منتشر شده است، شامل هشت عنوان کتاب از بین آثار متعدد به نشر در زمینه سیره و سبک زندگی امام رضا(ع) می باشد که در قالب یک مجموعه کامل از شروع زندگی امام هشتم آغاز و به حرم مطهر رضوی ختم می‌شود.

کتاب «حکمت‌های رضوی» نوشته جواد محدثی توسط انتشارات آستان قدس رضوی به عنوان یازدهمین کتاب از سلسله کتاب‌های «راه زندگی» به چاپ رسیده است که در آن به ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام رضا(ع) در زمینه های مختلف اعتقادی، اخلاقی، تربیتی، فقهی، تفسیری و تاریخی پرداخته می‌شود.

«ویژگی‌های فقه امام رضا(ع)» نوشته جواد مقصودی، عنوان دیگر کتاب به نشر در حوزه رضوی می باشد که با روش تحقیق بنیادی و کاربردی و مطالعه در کتاب‌ها و آثار وجود، همراه با بررسی روایات فقهی و تالیف‌های منسوب به امام رضا(ع) با هدف توجه عمیق به حیطه دانش فقهی ایشان به رشته تحریر درآمده است.

کتاب «بوی بهشت» به عنوان مجموعه داستان‌هایی از شفایافتگان حرم مطهر رضوی به قلم حمیدرضا سهیلی که در سال جاری توسط انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است، به بیان داستان‌های گروه شفایافتگانی که بهره مندی آنها از این حرم مقدس آشکار شده است، به صورت کاملا مستند می‌پردازد.

انتشارات آستان قدس رضوی همچنین کتاب‌های متعددی در ارتباط با سبک و سیره رضوی ویژه کودک و نوجوان به چاپ رسانده است که از آن میان می‌توان به کتاب‌های «ماه غریب من» به قلم مجید ملامحمدی، «نشانه‌ها» به قلم ابراهیم حسن بیگی و با تصویرگری محمّدحسین صلواتیان، کتاب «برای ضامن آهو» نوشته حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری و همچنین کتاب شعر «مهمان خراسان» گردآوری شده توسط سعید بیابانکی از میان اشعار 10 شاعر برتر حوزه کودک اشاره کرد.

علاقه مندان به تهیه این مجموعه کتاب‌ها و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com‌و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.