قدس آنلاین-ایلام- غلامرضا محمدمرادی: جمعی از سپرده گذاران ایلامی و ایوانی در گفتگو با خبرنگاران ما، از عدم پاسخگویی مناسب شعبات مؤسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج(ع) معترض و خواستار احقاق حق خود شدند.

مؤسسه ثامن الحجج(ع) پاسخگوی سپرده گذاران ایلامی باشد

* مردم؛ قربانی بزرگ مؤسسات غیر مجاز!

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، یکی از این سپرده گذاران در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه این مؤسسه از بدو تأسیس و راه اندازی شعب آن در استان، با تبلیغات گسترده خود مبنی بر پرداخت سودهای چشمگیر روزشمار، کوتاه مدت و بلندمدت، زمینه جذب سرمایه های مالی تعداد زیادی از مردم را فراهم کرده است، می گوید: با توجه به نبود اشتغال مناسب در استان، بیکاری فراگیر و عدم رونق کسب و کار، تعداد زیادی از مردم به طمع کسب سود بیشتر، پول های زبان بسته خود را در این گونه مؤسسات سرمایه گذاری می کنند.

" ح . ر " با اشاره به اینکه در یکی از شعبات این مؤسسه در ایلام 110 میلیون ریال سپرده گذاری نموده ام، اظهار می دارد: اوایل، سود سپرده را به موقع پرداخت می کردند اما مدتی است که شنیده می شود سپرده گذاران زیادی نسبت به عملکرد این مؤسسه معترض شده و در مقابل بانک مرکزی و مجلس شورای اسلامی، تجمع کرده اند.

وی با بیان اینکه دولت، مجلس، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و متولیان امر، بایستی جلوی فعالیت مؤسسات فاقد مجوز را بگیرند تا بیش از این مردم قربانی نشوند، می افزاید: مگر مردم چه گناهی کرده اند که بایستی هر از گاهی گول این گونه مؤسسات را بخورند و سرمایه هایشان به تاراج برود!؟

* پرداخت اصل و سود در هاله ای از ابهام/سپرده گذاران سرگردان!

سپرده گذار دیگری از شهر ایوانغرب نیز در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه در این مؤسسه 150 میلیون ریال سپرده گذاری کرده ام و مدتی است برای دریافت اصل و سود آن، به شعبه مربوطه مراجعه می کنم و متأسفانه جواب سربالا می شنوم و هیچکس پاسخگوی سپرده گذاران نیست، بیان می دارد: قریب دو هفته است که جمع کثیری از سپرده گذاران در این شعبه برای دریافت وجوه خود جمع می شوند اما حضورشان تا کنون نتیجه بخش نبوده است.

" م . ه " با اشاره به اینکه مسؤلان این شعبه، عدم پاسخگویی به سپرده گذاران را نبود نقدینگی مناسب ارزیابی می کنند، یادآور می شود: متأسفانه به هر سپرده گذار و به تناسب سرمایه وی، مبلغ بسیار ناچیزی وعده می دهند که آن هم در هاله ای از ابهام است.

وی با تأکید بر اینکه علی رغم مراجعات مکرر و نیاز مبرم، تاکنون نتوانسته ام اصل پول و سپرده ام را از این شعبه دریافت کنم، خاطرنشان می سازد: با توجه به فرجام و سرانجام بد مؤسسه میزان، پدیده شاندیز و برخی دیگر از مؤسسات ناپدید شده، سپرده گذاران این مؤسسه نیز سرگردان شده اند و اندکی آرام و قرار ندارند و خواهان احقاق حق خود هستند.

* نبود مجوز و نظارت؛ جولان مؤسسات و تنیدن دام برای مردم!

یکی دیگر از سپرده گذاران ایوانی هم در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه به همراه برادرم 150 میلیون ریال در این مؤسسه سرمایه گذاری کرده ایم، می گوید: برخی از سپرده گذاران به امید دریافت سود بیشتر، تمام دار و ندار خود را تجمیع  کرده و پول ها و وجوه نقدی خویش را به این مؤسسه سپرده اند.

" ف. ت " با اشاره به  اینکه برخی سپرده گذاران به این مؤسسه سرمایه های زیادی سپرده اند و بیش از بقیه دغدغه و نگرانی دارند، اظهار می دارد: هر روز تعداد زیادی از سپرده گذاران از صبح تا پایان وقت اداری در داخل و بیرون این شعبه جمع می شوند و انتظار می کشند تا شاید خواسته شان محقق شود و حداقل به اصل پول خود برسند.

وی با بیان اینکه بنا به گفته مسؤلان امر، شعبه تصمیم دارد که تنها اصل پول ها و سرمایه های یکجا برده مردم را تدریجی، مدت دار، با دهها اگر و مگر و با هزاران منت و شاواز، پرداخت نماید!!، یادآور می شود: اگر این گونه مؤسسات مجوز قانونی داشته باشند و بر آنان بصورت مستمر نظارت صورت گیرد، قطعاً مردم با این گونه مشکلات عدیده مواجه و در دام و تنور داغ مؤسساتی که به راحتی جولان می دهند، گرفتار نخواهند شد.

* اعتراضات منعکس شد/ سپرده گذاران سعه صدر داشته باشند!

فرماندار شهرستان ایوانغرب نیز در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه قریب 15 روز است که جمع کثیری از سپرده گذاران این شهرستان، نسبت به عدم پاسخگویی مناسب این مؤسسه معترض و بلاتکلیف هستند، می گوید: از اولین لحظات اطلاع از موضوع، مراتب و اعتراضات این عزیزان منعکس و از طریق مسؤلان و متولیان امر پیگیری شده و تأکیدات لازم مبنی بر حل و فصل سریع و صریح مشکلات سپرده گذاران به عمل آمده است.

معروف بسطامی با اشاره به اینکه مردم خواهان دریافت اصل و سود سپرده های خود هستند و این مؤسسه بایستی پاسخگوی مردم باشد، اظهار می دارد: طی رایزنی های بعمل آمده با مسؤلان مربوطه، انتظار می رود که این مؤسسه هرچه سریع تر مشکلات سپرده گذاران را مرتفع نماید تا مردم بیش از این معطل و آزرده خاطر نشوند.

وی سپرده گذاران را به خویشتن داری، صبر، حوصله و سعه صدر توصیه و تصریح می کند: از عموم مردم تقاضا می شود که در صورت ضرورت، در بانکها و  مؤسسات مالی دارای مجوز قانونی و تحت نظارت بانک مرکزی، سپرده گذاری نمایند تا خدایی ناخواسته با مشکلات مواجه نشوند.

فرماندار شهرستان ایوانغرب، پاسخگویی شفاف و دقیق به مردم و نقدپذیری را جزء وظایف اصلی و ذاتی هر مجموعه ای ارزیابی و تأکید می کند: این مؤسسه نیز بایستی با تکریم، احترام و برخورد  منطقی و اصولی، پاسخگوی سپرده گذاران و مشتریان خود باشد.

معروف بسطامی با بیان اینکه تا تحقق کامل خواسته مردم، امورات را پیگیری می نمایم، یادآور می شود: این مهم نیز تا حصول نتیجه مناسب، پیگیری خواهد شد.

امیدواریم که مسؤلان این مؤسسه که مسمای به نام نامی امام هشتم(ع) است، بتوانند برای پاسخگویی سریع به سپرده گذاران خود، چاره اندیشی لازم را معمول دارند تا مردم بیش از این بلاتکلیف و سرگردان نمانند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن میرزایی IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    اینهاهم مشتی اراذل واوباش دزد هستند که در لباس دین و توسل به امام هشتم اموال دیگران را تاراج کرده اند