مراسم شب رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)در حسینیه امام رضا(ع) برگزارشد.

 با حضور آیت الله واعظ طبسی در حسینیه امام رضا(ع)؛ مراسم شب رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد

به گزارش قدس آنلاين به نقل از ستاد خبری دهه پایانی ماه صفر آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر«ناصر رفیعی»؛ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ویژه برنامه های دهه پایانی صفر،‌ که در حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع) با حضور آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، اساتید حوزه و دانشگاه و دیگر مسئولین استانی و آستان قدس رضوی برگزار شد پیرامون سیره و سنت رسول گرامی اسلام(ص) به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی در توصیف سنت و سیره رسول گرامی اسلام در خارج از منزل گفت: حفظ لسان از بارزترین خصوصیات رسول گرامی اسلام(ص) در برخورد با مردم بود.
این استاد حوزه عنوان کرد: رسول گرامی اسلام در موعظه ای به یکی از صحابه فرمودند:«اگر اراده دست و زبان خویش را دارید آن را در امور خیر به کار ببندید».
وی اظهار کرد: اکنون بسیاری از مشکلات خانواده ها به ویژه زوج های جوان از عدم حفظ زبان و یاد نداشتن «چگونه صحبت کردن» نشئت می گیرد، زبان بهترین وسیله برای ارتباط محبت آمیز توام با آرامش است و اگر کج به کارگرفته شود، مصیبت زا می شود.
خطیب حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع) با استناد به حدیث امام معصوم(ع) گفت: زبانی که به زشت گویی عادت کند، دعایش به اجابت نخواهد رسید.
استاد سطوح عالی حوزه های علمیه قم ابراز کرد: ایجاد محبت و وحدت بین افراد،‌ از دیگر خصوصیت فردی رسول اکرم(ص) بود، تاریخ گواه است ایشان در تمام مراحل زندگی به دنبال همدلی مردم بوده تا ضد دین و ضد اسلام پدید نیاید.
حجت الاسلام رفیعی در ادامه به نزدیکی ایام انتخابات اشاره کرد و همدلی و اتحاد را لازمه نمایندگان مجلس و مسئولین معرفی و‌ تاکید کرد: مسئولین باید در جریان های سیاسی،‌ مراقب اختلافات خود باشند،‌ اختلاف افکنی در بین امت اسلامی خارج از سیره رسول خداست و شکست جامعه اسلامی را به دنبال دارد.
شایان ذکر است، در ابتدای این برنامه حجت الاسلام دارینی به بیان احکام عزاداری و در ادامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) در عزای مصیبت سیدالشهدا(ع) به مرثیه سرایی و قرائت زیارت عاشورا پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.