قدس آنلاین- تبریز: خانواده هفت نفره روستایی در شهرستان میانه درگیر بیماری معلولیت ذهنی، تنها یک فرزند سالم دارد که در میان این بیماری‌ها این روزها چشم به کمک‌رسانی خیران و توجه ویژه مسئولان دوخته‌اند.

یک فرزند سالم تمام حاصل خانواده‌ ۷ نفره‌ معلول میانه‌ای

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اراده، بزرگ‌ترین سرمایه یک انسان است. تنها با داشتن همین تک‌سرمایه می‌توان به همه دست‌نیافتنی‌ها رسید و اهداف را محقق کرد. اما انسان‌ها همگی شرایط مساوی ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند موفقیت‌های کاملا مشابه داشته باشند؛ عده‌ای سنگ‌های بیشتری پیش رویشان می‌بینند و شاید همین، یک تهدید برایشان تلقی شود. اما همان‌ها توانسته‌اند تهدید‌ها را به فرصتی تکرار نشدنی تبدیل کنند و به اراده‌ای مثال‌زدنی برسند؛ اراده‌ای که می‌تواند آنها را تا رسیدن به هدف هر انسان که خوشبختی و آرامش است همراهی کند.

هفته گذشته بود که برای تهیه گزارشی وارد روستای «قواق‌سفلی» از توابع بخش مرکزی، شهرستان میانه در استان آذربایجان‌شرقی شدیم، آدرس خانه خانواده 7 نفره که به غیر از یک فرزند، بقیه آنان دچار بیماری معلولیت ذهنی بودند را از اهالی روستا خواستیم و مستقیم به خانه‌ای مخروبه‌ای با هیچ گونه امکانات اولیه زندگی هدایت شدیم.

این خانواده چندین سال در خانه‌ای که تنها دو اتاق دارد و توسط کمیته امداد ساخته شده سر می‌کرد و اینک با ترک مادر و چند فرزند خانواده به علت سفر به جای دیگر، مجبورند تنها امید خود را به حسن آقا پسر تقریبا سالم که او هم از بیماری پوکی استخوان رنج می‌برد، داشته باشند.

حسن به خبرنگار ما می‌گوید: من هم اکنون در کلاس ششم ابتدای مشغول به تحصیل هستم و مجبورم به هر طریق ممکن کارهای خانه را هم خود انجام دهم.

وی می‌گوید: قبل از اینکه شما به منزل ما بیایید من در کلاس بودم و ناگهان از پنجره متوجه دودی شدم که از خانه ما بلند می‌شود و من و بچه‌ها سریع خودمان را به خانه رساندیم.

در پی این اتفاق بسیاری از اثاثیه منزل اعم از پتو و زیرانداز نیز سوخت و دیگری چیزی از وسائل خانه آنها باقی نماند. حسن از این اتفاق بسیار ناراحت و شوکه شده بود؛ اتفاقی که دیدنش برای ما نیز ناگوار بود.

خوشبختانه این خبر بازتاب خوبی در میان برخی از مسئولان داشت، بسیج سازندگی سپاه ناحیه میانه در ابتدای امر، خانه سوخته این خانواده را مورد بازسازی قرار داد و فرمانده سپاه ناحیه میانه به همراه رئیس کمیته امداد شهرستان، طی بازدیدی که از مراحل بازسازی خانه این خانواده داشتند، مقداری از اقلام ضروری را تقدیم کردند.

بدون شک این خانواده 7 نفر و معلول ذهنی به مراتب نیازمند کمک‌های بیشتر از سوی مسئولان و خیران هستند.

به واقع پذیرفتنی نیست که به برخی از مناطق رسیدگی بیشتری شود و مناطق دیگری دیده نشوند؛ اگر نداری و فقر هست باید برای همه باشد و اگر امکاناتی باشد باید بین همه مردم و شهرها و روستاها با عدالت تقسیم شود؛ مردم ما فقر و نداری را تحمل می کنند ولی تبعیض و بی عدالتی و کم کاری مسئولین را تحمل نمی‌کنند.

در ادامه تصاویر خانه متروک این خانواده را می‌بینیم؛

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.