معاون وزیر صنعت، از دستور ویژه محمدرضا نعمت‌زاده مبنی بر رسیدگی به تخلفات احتمالی تحویل خودرو با وام ۲۵ میلیونی خبرداد و گفت: خودروسازان حق طلب وثایق بیش از موارد از پیش تعیین شده را ندارند.

دستور ویژه رسیدگی به تخلفات تحویل خودروهای وام‌دار

محمود نوابی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وثایقی که به تازگی خودروسازان از مردم در مقابل تحویل خودروهای ثبت‌نامی با وام ۲۵ میلیون تومانی طلب می‌کنند، گفت: اداره کل رسیدگی به شکایات و ارزیابی در وزارت صنعت، معدن و تجارت فعال است که بر این اساس آن دسته از مردمی که نسبت به فرآیند تحویل خودروهای ثبت‌نامی خود با وام ۲۵ میلیون تومانی از خودروسازان شکایت دارند، می‌توانند به آن مراجعه کرده و شکایات خود را ثبت کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در کنار این اداره کل، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز آمادگی دریافت شکایات مردم در خصوص خودروهای طرح اعتباری دولت را دارد. البته این وظیفه ذاتی و قانونی سازمان حمایت است که در این موضوع، نظارت عالیه داشته باشد و اگر هم شکایتی برسد، حتما رسیدگی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در مورد خودروهای تسهیلاتی با وام ۲۵ میلیون تومانی نیز اگر خودروسازان، قواعد و مقرراتی بیش از آن چیزی که از ابتدا تعهد کرده بودند و بر اساس آن ثبت‌نام صورت گرفته است، از مشتری طلب کنند، این موضوع هم از ناحیه اداره شکایات و ارزیابی وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم از ناحیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قابل رسیدگی است.

نوابی همچنین به برگزاری جلسه‌ای در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونت امور صنایع وزارت صنعت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اشاره و خاطرنشان کرد: البته این جلسه صرفا در خصوص خودرو نبود، اما در آن، وزیر صنعت، معدن و تجارت به معاون امور صنایع خود دستور داده تا به این موضوع، رسیدگی کنند.

وی اظهارداشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داده تا آنچه که به عنوان تعهد میان خودروسازان و مردم بوده است، به بهترین شکل اتفاق بیفتد و هیچ اجحافی در مورد مردم صورت نگیرد.

به گفته مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بنا به دستور وزیر صنعت، اگر الحاقیه جدیدی خارج آنچه که از ابتدا با خریداران تفاهم شده، به مشتریان تحمیل شود، معاونت امور صنایع وزارت صنعت موظف به رسیدگی و رفع و رجوع است.

گفتنی است برخی خودروسازان در زمان تحویل خودروهای با وام ۲۵ میلیون تومانی، از مردم طلب وثایقی تا ۱۲۰ درصد قیمت خودرو می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.