به مناسبت سالروز شهادت امام رضا علیه السلام، مردم شهرهای بهبهان و منصوریه بزرگ ترین پیاده روی جنوب ایران در سالروز شهادت امام رضا علیه السلام را برای دومین قرن متوالی رقم زدند.

بزرگترین راهپیمایی بهبهانی ها در سالروز شهادت امام رضا علیه السلام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری موکب رضوی در شهرستان بهبهان، همزمان با سالروز شهادت حضرت رضا(ع) طبق سال های گذشته، مردم شهرهای بهبهان و منصوریه در سالروز شهادت امام هشتم(ع)، مسیر 13 کیلومتری مساجد و امام زادگان بهبهان و منصوریه را تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا(ع) با پای پیاده طی کردند.

بر اساس این گزارش، در این طرح بزرگ و مردمی که با محوریت علما، روحانیون شهر صورت گرفت، مومنان عزادار بعد از اقامه نماز ظهر روز شهادت به صورت دسته های سینه زنی از مساجد و امام زادگان بهبهان و منصوریه به سمت قدمگاه حضرت حرکت و در طول مسیر نیز موکب های متعدد رضوی از آنان پذیرایی کردند.

همچنین طبق رایزنی های صورت گرفته با آستان قدس رضوی، هدایای متبرکی از سوی بارگاه منور رضوی، در بین زائران عزادار توزیع شد.

بر اساس این گزارش، طی چند روز گذشته خبر این مراسم از شبکه های سراسری به صورت مستقیم از حرم حضرت رضا علیه السلام پخش شده است.

شایان ذکر است، حضرت رضا(ع) در جریان سفر تاریخی خود به خراسان، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر ده کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.