نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با کلیات این طرح موافقت کردند.

کلیات طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها تصویب شد
به گزارش قدس آنلاین به نقل ازمیزان، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 22 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با کلیات این طرح با 104 رأی موافق، 71 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
عبدالوحید فیاضی در توضیح گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص این طرح گفت: طرح سنجش و پذیرش دانشجو انعطاف لازم را دارد و به دنبال اصلاح روش‌های پذیرش بوده است.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مواد ذکر شده در این طرح یکی از مهمترین دغدغه‌های وزارت علوم بود که اکنون با بررسی‌های انجام گرفته، مشکلات حوزه پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلی تکمیلی را برطرف می‌کند.
در حین بررسی این طرح عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی پیشنهاد مسکوت ماندن 6 ماهه طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی را مطرح کرد که نمایندگان با این پیشنهاد موافقت نکردند.
عزیزی در خصوص پیشنهاد خود در رابطه با طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی گفت: این طرح تمامی رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی را شامل می‌شود و باعث انحصارگرایی و تمرکزگرایی می شود و در نقطه مقابل حمایت بیش از 240 نماینده مجلس از توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد است.
وی افزود: همه نمایندگان از این موضوع ناراحت هستند که چرا دولت تا این اندازه مستمری بگیر دارد این در حالی است که با مطرح شدن این طرح، امکان بزرگ شدن دولت وجود دارد نکته دیگر اینکه در حال حاضر درصد کمی از متقاضیان تحصیل در دوره دکتری در دانشگاه ها پذیرفته می شوند و همچنین بحث تأثیر نمره مصاحبه در پذیرش دانشجو در مقطع دکتری بسیار موثر است که باید در این خصوص ملاحظاتی رعایت شود.
در ادامه محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مخالفت با پیشنهاد مسکوت ماندن 6 ماهه طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی گفت: طرح مذکور به دنبال ساماندهی نحوه پذیرش دانشجو به خصوص در مقطع دکتری است به دلیل اینکه هر یک از دانشگاه ها در حال حاضر به یک نوع عمل می کنند لذا این طرح محدود کننده دانشگاه آزاد نیست.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.