مدیر جدید شبکه سوم سیما در گفتگویی از تازه‌ترین برنامه‌های این شبکه در ماه‌های پایانی سال جاری گفت.

از ویژه‌برنامه یک ساعته «شب یلدا» تا بازگشت علیخانی در روزهای پایانی سال

غلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سوم سیما، در گفتگو با خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه‌های جدید شبکه سه گفت: بعد از ماه صفر، طراحی کرده‌ایم که برنامه‌های معمول شبکه تغییراتی داشته باشند و برنامه‌های جدید آغاز شود. از مهمترین برنامه‌های جدید این شبکه «اکسیر» است که هفته اول یا دوم ربیع‌الاول پخش می‌شود. این هفته قرار است ضبط اولیه صورت بگیرد، اگر تست قابل قبول باشد از هفته آینده برنامه روی آنتن شبکه سوم می‌رود. «اکسیر» برنامه‌ای است که موضوع و محور اصلی آن بحث‌های سلامتی و سبک زندگی است. اگر طبق برنامه‌ریزی که داشتیم پیش برویم، یکی از جذاب‌ترین برنامه‌ها در حوزه سلامت خواهد بود.

وی ادامه داد: «پرچم بالا» برنامه مستندی است که بیان جلوه‌های طبیعت ایران در قالب سفر چند جوان ماجراجو و اهل خطر است. چراکه به نقاطی سفر می‌کنند که کمتر در قاب تلویزیون تصویری از آنجا دیده باشیم. «صفر تا صد» برنامه‌ی دیگری است که دو قسمت آن پخش شده است و قرار است به صورت ثابت در جدول پخش قرار بگیرد و با توجه به روحیه هیجان طلبی جوانان به موضوع موتور سواری و ماشین سواری پرداخته‌ایم و کاری مشترک با فدراسیون اتومبیل رانی است.
مدیر شبکه سوم سیما در خصوص برنامه ترکیبی جواد رضویان عنوان کرد: برنامه‌ ترکیبی «سه شو»  که در آن نگاهی مفرح و طنز با حضور چهره‌های طنز ایران را خواهیم داشت.
وی با اشاره به مستندهای اجتماعی شبکه سه سیما بیان کرد: مستند اجتماعی در ادامه مستند «شوک» که در ادامه سری‌های قبل بوده است. بیشتر با نگاه هشدار و توجه به مسائل و آسیب‌های اجتماعی و با هدف آگاهی‌بخشی است که در سری جدید بعد از چند برنامه که مستند را پخش می‌کنیم، یک میزگرد در خصوص آن برنامه خواهیم داشت.
میرحسینی در پاسخ به اینکه برنامه «هفت» تغییراتی خواهد داشت یا خیر اظهار داشت: «هفت» با رویکرد خاصی شروع شده و قرار است فضای شادتری طراحی شود و بعد از ایام صفر ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: قبل از محرم مسابقه 103 مشاهده شد و سری جدید این برنامه با حضور مجری جدید «بهمن هاشمی» با فضای مفرح و سرگرم‌کننده در جدول پخش قرار می‌گیرد. همچنین مسابقه جدول که در مدت کوتاهی توانسته مخاطبان زیادی را به خود اختصاص دهد، از دیگر برنامه‌های ماست. همچنین برنامه «مردم چی میگن» جزو برنامه‌هایی است که در مدت کوتاه حضور روی آنتن به لطف خدا و با تیمی که دارد، توانسته جایگاه خوبی پیدا کند و از ابتدای ربیع‌الاول با تغییرات جذاب و اثرگذار ادامه برنامه را خواهیم دید.
میرحسینی در ادامه گفتگو در خصوص سریال‌های شبکه سه گفت: تولید سریال‌های نمایشی در اختیار شبکه نیست و در اختیار مرکز نمایش سیماست و کارهای نمایشی از لحظه طرح تا تصویب، برآورد، پیش تولید و تولید حداقل یکسال طول می‌کشد. طبیعی است که ما تا پایان امسال بجز کار «در حاشیه» آقای مدیری، احتمال اینکه مجموعه نمایشی دیگری را مرکز نمایش بتواند تولید کند و در اختیار شبکه 3 بگذارد ، خیلی کم است. نوروز 95 منتظر آن هستیم که کارهای نمایشی که تصویب شده و در مرحله پیش‌تولید است را در اختیار ما بگذارند و برنامه‌هایی که برای جبران این خلأ داریم استفاده از مجموعه‌های خارجی است؛ اما به شرط تأمین هزینه‌های خرید برای آماده‌سازی و ترجمه کارها.

میرحسینی ادامه داد: متأسفانه به دلیل اینکه حوزه نمایش در اختیار ما نبوده است، منتظر آن هستیم که سریال‌ها آماده شود و در اختیار ما قرار بگیرند و بینندگان شبکه سه هم بر ما خرده نگیرند؛ چرا که بر عهده ما نیست و از طرفی تولید یک کار هم زمانبر است و با توجه به شرایط اقتصادی به تأخیر افتاده است.

وی در خصوص سریال «در حاشیه» اظهار داشت: حدود 15 قسمت از سریال «در حاشیه» تصویربرداری شده است؛ اما از نظر موسیقی و تدوین زمان خاصی را می‌طلبد و حدود یک ماه دیگر طبق برنامه‌ای که به ما گفته شده، آماده خواهد شد و ما در این فاصله یک ماهه دنبال پخش یک سریال کره‌ای هستیم که حدود 20 یا 30 قسمت آماده کنیم و در جدول پخش قرار دهیم تا سریال «در حاشیه» آماده شود.

میرحسینی در خصوص آخرین خبرها از سریال «سرزمین کهن» عنوان کرد: همانطور که گفتم کلیه مجموعه‌های نمایشی بر عهده مرکز نمایش سیما است؛ اما آخرین اطلاعات ما از مجموعه «سرزمین کهن» این است که اشکالاتی که داشته در حال بررسی است و فکر می‌کنم این سریال هم جزو مجموعه‌های سال 95 خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص ویژه‌برنامه شب یلدا عنوان کرد: برای شب یلدا برنامه‌ای سه ساعته است که قبل از خبر 22 طراحی کرده‌ایم و با توجه به اینکه شب یلدا (دوشنبه) همزمان با برنامه 90 است، برنامه 90 ویژه‌ای هم خواهیم داشت.

میرحسینی در خصوص فضای برنامه‌های سال 95 تصریح کرد: همانطور که فضای نوروز 95 نسبت به امسال فرق می‌کند، باید فضای شاد و جذابی داشته باشد. از طرفی مجموعه نمایشی «ویلا»، مسابقه «آقای گزارشگر»، «جادوی صدا» و برنامه‌های متنوع دیگری را نسبت به سال 94 در نوروز خواهیم داشت.

وی در خصوص برنامه احسان علیخانی گفت: برنامه آقای علیخانی مقدمه‌ برنامه نوروزی خواهد بود و فکر می‌کنم برای اوایل اسفند آماده شود. هنوز طرح آن نهایی نشده است و به نظر می‌رسد، برنامه خوبی باشد که آن را در زمان نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. همچنین یکی از مهمترین مناسبت‌های پیش روی ما دهه مبارک فجر است که شبکه سه هم متناسب با این دهه ویژه برنامه‌هایی دارد. در برنامه‌ «من ایرانی‌ام» تلاش خواهیم کرد، با سفر به استان‌های مختلف در قالب یک جشن ملی، وحدت و وفاق ملی برنامه‌ای متناسب با فضای آن روز را طراحی کنیم.

میرحسینی در پایان در خصوص لوگوی جدید شبکه سه خاطرنشان کرد: گرافیک شبکه که بعد از 22 سال تغییر کرد، نظرات موافق و مخالف داشته است؛ اما در مجموع نشان داد که مخاطبان ما از این تغییر استقبال کرده‌اند. البته ضعف‌هایی دارد که برطرف می‌شود؛ اما تغییرات را آرام‌آرام به شکل منطقی و عمیق در شبکه سوم شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.