معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: پس از ۲ ماه عزاداری ماه‌های محرم و صفر، پرچم گنبد و پوشش ضریح مطهر امام رضا(ع) در آئینی رسمی تعویض می‌شود.

 پرچم گنبد و پوشش ضریح مطهر امام رضا(ع) تعویض می‌شود

سیدخلیل منبتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار داشت: پرچم گنبد و پوشش مشکی ضریح مطهر امام رضا(ع) همزمان با طلوع آفتاب روز سوم ربیع الاول به‌صورت رسمی و با حضور جمعی از خدام سادات حرم مطهر رضوی با پرچم و پوشش سبز رنگ تعویض می‌شود.

وی افزود: در ایام سوگواری محرم و صفر تمام صحن‌ها و رواق‌های متبرکه سیاه‌پوش بودند و پس از پایان 2 ماه عزاداری ائمه اطهار(ع) روز سه‌شنبه بیست و چهارم آذر ماه و همزمان با طلوع آفتاب این سیاه‌پوش‌ها جمع‌آوری می‌شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به پرچم گنبد و پوشش ضریح مطهر امام رضا(ع) در ایام عزاها و اعیاد، خاطرنشان کرد: پرچم گنبد و پوشش ضریح مطهر امام رضا(ع) در طول سال به مناسبت ایام سوگواری و اعیاد ائمه اطهار(ع) تعویض می‌شود که سه نوبت آن به‌صورت رسمی انجام می‌شود.

منبتی تصریح کرد: یکی از این زمان‌ها سوم ربیع‌الاول است و پرچم گنبد و پوشش ضریح مطهر امام رضا(ع) که به مناسبت ایام سوگواری محرم و صفر در روز 30  ذی‌الحجه سیاه‌پوش شد پس از 63 روز عزاداری با رنگ سبز تعویض می‌شود.

وی تأکید کرد: نظم، امنیت و آرامش مهم‌ترین محور این روزهای بارگاه منور رضوی بود که الحمدلله با مشارکت زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی این مهم میسر شد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی درباره برنامه‌های پیش‌روی حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: از برنامه‌های پیش روی آستان قدس رضوی هم می‌توان به برگزاری مراسم شهادت امام حسن عسگری(ع) در 8 ربیع‌الاول، جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در روز 9 ربیع‌الاول و ویژه برنامه‌های هفته وحدت از 12 تا 17 ربیع‌الاول [سالروز ولادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)] اشاره کرد.

منبتی بیان کرد: رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری عملکردی بسیار خوبی را دربحث پوشش اخبار مرتبط با ایام سوگواری محرم و صفر داشتند و به سهم خود از انعکاس صوتی، تصویری و مکتوب اصحاب رسانه در این ایام تقدیر و تشکر ویژه می‌کنم و امیدوارم که خدمات ارائه شده مورد رضایت ایزد منان و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) واقع شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.