قدس آنلاین: معاون فرهنگی-اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: اطلاعاتمان در تمامی حوزه‌ها همچون وقف هرچه‌قدر که بیشتر باشد به همان نسبت مباحث پخته‌تری میان مسئولان و اصحاب رسانه مطرح می‌شود و باید نوع اطلاع‌رسانی‌ها را به حد مطلوب و ایده‌آل برسانیم.

باید نوع اطلاع‌رسانی‌ها را به حد مطلوب و ایده‌آل برسانیم

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام جمال ایزدی ظهر امروز در نشست علمی صنفی وقف با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته وقف در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: موضوع وقف از قبل از اسلام مطرح بود، اما پس از اسلام به طور جد به آن پرداخته شد و پیامبر اکرم(ص) نخستین واقف بودند و پس از ایشان حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) و دیگر ائمه اطهار(ع) نسبت به امر وقف پرداختند.

وی افزود: در کشورمان پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به شکل جدی‌تری نسبت به حوزه وقف پرداخته شد و محورهای وقف در حوزه‌های حقوقی، ثبتی، اجتماعی، اعتقادی، اخلاقی، فرهنگی و غیره مورد توجه قرار گرفت.

معاون فرهنگی-اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به نوع وقف‌ها گفت: وقف به صورت عام و خاص بوده که وقف خاص برای اشخاص معینی بوده و وقف عام نیز وقفی عام‌المنفعه بوده است که در جهت مسائل و محافل عمومی همچون حسینیه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر وقف‌ها مرتبط با وقف عام بوده است؛ حتی در حوزه وقف می‌توانیم وقفی مشارکتی را داشته باشیم.

ایزدی تصریح کرد: وقف 6 رکن دارد که شامل صیغه وقف، مالک یا واقف، جهت و موضوع وقف، نیت وقف، نوع وقف و اقباض و قبض وقف بوده و اگر این ارکان نباشد وقفی هم درکار نیست.

وی تأکید کرد: وقف موضوعی اجتماعی بوده که روز‌به‌روز نیاز افراد به آن بیشتر می‌شود و آمارها و مراجعات فعلی با دوران گذشته قابل مقایسه نیست و وقف موضوعی گسترده بوده که تا روز قیامت ماندگاری دارد.

معاون فرهنگی-اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی درباره موقوفات اماکن مقدسه و زیارتی سه شهر مشهد، قم و شیراز، خاطرنشان کرد: موقوفات آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و آستان مقدس حضرت شاه چراغ(ع) توسط تولیت‌های این آستان‌های مقدس مدیریت می‌شود و ارتباطی به مجموعه اوقاف و امور خیریه ندارد و تنها موقوفه مسجد گوهرشاد بوده که مرتبط با این مجموعه بوده است.

ایزدی گفت: به طور کلی اصل بر اطلاع‌رسانی و شفاف سازی بوده و تنها مواردی خاص هستند که درخواست شده اطلاع‌رسانی نشود.

وی افزود: اصحاب رسانه به هر میزانی که اطلاعات خود را در حوزه‌های مختلف بالا ببرند به همان میزان اثربخش و مثمرثمر خواهند بود؛ هرچند که به دلیل مشغله کاری خبرنگاران انتظاری نیست که در تمامی حوزه‌ها به طور جد مطالعه کنند، اما این انتظار هست که اطلاعات حداقلی را داشته باشند.

معاون فرهنگی-اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه باید نوع اطلاع‌رسانی‌ها را به حد مطلوب و اید‌ه‌آل برسانیم، عنوان کرد: اطلاعاتمان در تمامی حوزه‌ها همچون وقف هرچه‌قدر که بیشتر باشد به همان نسبت مباحث پخته‌تری میان مسئولان و اصحاب رسانه مطرح می‌شود و باید نوع اطلاع‌رسانی‌ها را به حد مطلوب و ایده‌آل برسانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.