در سفر به عراق در ایام زیارت اربعین به یقین رسیدم که اسلام دین مهربانی و راه درست انسان به سوی خداوند است و تصمیم گرفتم در حرم امام حسین(ع) مسلمان شدن خود را اعلام کنم، چون از ماجرای ایشان بسیار متاثر بودم.

جوان اوکراینی در حرم امام حسین(ع) شیعه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از حوزه، جوان اوکراینی به نام رومن در حرم مطهر امام حسین علیه السلام مسلمان و شیعه شد و گفت تحت تاثیر شخصیت عظیم امام حسین(ع) قرار گرفته و از دیدن صحنه های همبستگی شیعیان و پذیرایی آنها از عزاداران شگفت زده شده است.

وی افزود: درباره اسلام مطالبی از دوستم در اوکراین شنیده بودم و او بود که مرا با مؤسسه "الرسالة الإسلامية لأهل البیت" آشنا کرد و سپس از طریق آشنایی با این مؤسسه در ایام اربعین به عراق سفر کردم و با اینکه هنوز مسیحی بودم دوست داشتم آنها را همراهی کنم و با این حال به خاطر خبرهای بدی که درباره عراق شنیده بودم بسیار محتاط بودم.

وی افزود: هنگامی که به فرودگاه بغداد رسیدم مضطرب شدم، اما در مسیر بغداد به کربلا نگرانی ام برطرف شد به ویژه هنگامی که میلیون ها نفر از مردم را دیدم که با پای پیاده راهی کربلا بودند و آن صحنه باعث شد به دنبال علتی بگردم که این افراد را به این راهپیمایی کشانده است.

رومن ادامه داد: از مشاهده همبستگی و میهمان نوازی مردم عراق شگفت زده شدم و باعث شد ذهنیت خوبی درباره شیعیان پیدا کنم و فهمیدم که اینها بر خلاف تبلیغات رسانه های غربی انسان های خصومت طلبی نیستند و پس از آن بود که به برخی سخنرانی های دینی در عراق گوش دادم و با دین اسلام و اهل بیت(ع) و مساله امام حسین(ع) بیشتر آشنا شدم.

این جوان اوکراینی افزود: در این سفر به یقین رسیدم که اسلام دین مهربانی و راه درست انسان به سوی خداوند است و تصمیم گرفتم در حرم امام حسین(ع) مسلمان شدن خود را اعلام کنم، چون از ماجرای ایشان بسیار متاثر بودم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.