مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر سرمازدگی مزارع در خراسان رضوی نداشته‌ایم.

هیچ گزارشی مبنی بر سرمازدگی مزارع در خراسان رضوی نداشته‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، محمد نیکپور در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: تدابیر لازم برای مزارع گندم و جو در راستای مقابله با سرما در نظر گرفته شده ونگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نخستین راهکار مقابله با زمستان سرد و سخت در مزارع خراسان رضوی استفاده از گونه‌های مقاوم در برابر سرما بوده که هم اکنون مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: دومین روش در نظر گرفته شده برای مقابله با سرما در مزارع خراسان رضوی استفاده از کودهایی است که مقاومت گیاه را در برابر سرما افزایش می‌دهد که انواع در مزارع خراسان رضوی توزیع شده‌اند.

نیکپور با بیان اینکه برای هر هکتار مزرعه بین 150 تا 200 تن کود فسفاته برای مقاوم شدن در برابر سرما نیاز دارد، خاطرنشان کرد: این میزان کود در مزارع خراسان رضوی توزیع شده که سبب شده تا کنون هیچ  گزارشی مبنی بر سرمازدگی از مزارع در خراسان رضوی دریافت نشود.

وی در ارتباط با میزان مزارع زیر کشت رفته در خراسان رضوی، بیان کرد: امسال 175 هزار هکتار زیر کشت گندم آبی، 120 هزار هکتار گندم دیم، 150 هزار هکتار جو آبی و 55 هزار هکتار جو دیم رفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.